• Anonym (a)

Paket från okänd. Livrädd. hjälp

Har vad jag minns inte beställt nåt, fick nu en notifikation från postnord att ett paket från (fejkat namn för anonymitets skull) "Paket nr 566 från Arvid Jonasson finns att hämta ut på XXX"

Jag känner ingen sån person och när jag googlar ser jag att det finns en sån i sverige men ingen jag känner.

Vad är detta? Kan det vara brevbärarens namn? Har jag en stalker?

• Svar på tråden Paket från okänd. Livrädd. hjälp
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (skickat fel)

Om du inte har köpt något av någon på t ex tradera så hämta inte ut det bara? Kanske någon som har skickat fel. Förstår inte varför du är rädd, har du någon anledning att vara orolig?

• Anonym (G)

Hur skulle det på något sätt kunna vara något farligt?

• Anonym (a)
    Anonym (skickat fel) skrev 2025-04-23 13:35:12 följande:

Om du inte har köpt något av någon på t ex tradera så hämta inte ut det bara? Kanske någon som har skickat fel. Förstår inte varför du är rädd, har du någon anledning att vara orolig?

Jag är orolig av mig. Men är det FRÅN den personen då?
  • Anonym (Robert)

Men herre gud, hämta ut det! Det kan ju vara något jättespännande!!

• Anonym (Malte)

Om du inte köpt något så hämtar du helt enkelt inte ut det. Det går tillbaka till avsändaren efter en viss tid men du får säkert påminnelser från Post nord.

• Anonym (a)
    Anonym (Robert) skrev 2025-04-23 13:45:18 följande:

Men herre gud, hämta ut det! Det kan ju vara något jättespännande!!

Haha jovisst, är för nyfiken för att inte hämta ut det. 
  • Anonym (qwerty)

Om du inte väntar paket så hämtar du bara inte ut det.

Namnet som uppges ska vara avsändaren men det är Postnord å det kan vara fel. Ibland har jag fått paket från "mig själv" till mig själv så de har missat avsändare helt.

• Anonym (a)
    Anonym (Malte) skrev 2025-04-23 13:45:55 följande:

Om du inte köpt något så hämtar du helt enkelt inte ut det. Det går tillbaka till avsändaren efter en viss tid men du får säkert påminnelser från Post nord.

Inte köpt nåt från denna person. Kan folk skicka saker genom andra personer? Gör folk så? Finns det nån förklaring varför namnet är där?

Jag ska hämta paketet. Är inte orolig för innehållet utan FAKTUMET att nån skickat.

• Anonym (a)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-04-23 13:59:27 följande:

Om du inte väntar paket så hämtar du bara inte ut det.

Namnet som uppges ska vara avsändaren men det är Postnord å det kan vara fel. Ibland har jag fått paket från "mig själv" till mig själv så de har missat avsändare helt.

Kan namnet vara en helt random person? Från en själv hade varit mer logiskt. Kan postnord snurra ihop det helt?
Svar på tråden Paket från okänd. Livrädd. hjälp