• Anonym (Vimsan)

Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med

Hej,  Jag har ett  som håller på att växa mig över huvudet. Jag älskar två män och kan inte välja vem jag vill leva tillsammans med.

Allt började för 3 år sedan när jag mötte en fantastisk man som vi kan kalla B, det vara bara det att jag sedan ett halvår dejtat en annan fantastisk man A.  Eftersom jag är en väldigt öppen person så berättade jag för dem vad jag kände och de accepterade detta eftersom vi bara dejtade.

Vi pratade inte mera om det utan vi fortsatte med dejtandet.  

Men nu har både A och B börjat tala om att vi skulle ta vårt förhållande ett steg längre och flytta ihop. Problemet är bara att jag inte kan välja vem av dem jag vill leva med. De är lika fantastiska båda två fast på olika sätt. A är lugn och sansad medan B är mera äventyrlig, fast på ett bra sätt. Jag älskar dem båda.

Hur ska jag tänka här?

• Svar på tråden Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Enkelt! När du inte kan välja är ingen rätt. Bryt med båda så kanske du träffar en riktigt fantastisk man nån dag.

• Dr Nail

Skaffa två till, gift det med alla fyra och så blir du som en muslim fast omvänt! 

• Anonym (Elsa)

Har dom accepterat varandra såhär länge och ändå vill flytta ihop med dig så är ingen av dom kära i dig. Välj någon annan om du vill ha nått äkta.

• Anonym (Man)

Låt dem välja. Var helt ärlig med dem båda. Du kan inte välja, kan de välja att öva både med dig 8och den andre manen så är problemet löst.

• Anonym (poly)

Fråga dem om de är öppna för en polyrelation och se om de kan få till det mellan sig.

• Västernorrlandskillen

Anordna en klassisk riddar duell så får du se vem som vinner.
    Själv skulle jag absolut inte lyfta varken lans eller svärd för en kvinna som träffat en annan man i flera år samtidigt som mig för det är hon absolut inte värd.

• Anonym (Vimsan)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-04-23 20:58:35 följande:

Har dom accepterat varandra såhär länge och ändå vill flytta ihop med dig så är ingen av dom kära i dig. Välj någon annan om du vill ha nått äkta.

De vet inte att jag fortsatte med båda. 
  • namerrilk

Har du funderat på om du är polyamorös? Det vill säga att du kan bli kär i flera och vilja ha en relation med flera? Jag dejtar just nu en tjej som är det nämligen även om jag är mer å mono-hållet.

Mvh

• Anonym (Den andra)

Om du verkligen var förälskad i den första så skulle du inte fundera på den andra.

• Anonym (Samma)

Har lite samma men ändå inte. Började ligga med en gift man sommar 23 o blev störtförälskad. Började tröttna på att han inte kom till skott att lämna så började dejta i början av 24. Träffade då en man som jag dejtat lite sporadiskt pga svårt att få ihop med barn jobb etc. Gifta mannen har funnits kvar men det har blivit mer o mer stormigt då jag inte kunnat hantera att han rest etc med sin fru. Nu står han o säger att han är redo att skilja sig i princip och jag o den Andre mannen börjar prata om att vi borde bli seriösa. Jag har aldrig trott jag skulle stå i den här soppan. Har inga råd till dig ts men du är inte ensam och jag är värre. Handlar noll om att va poly eller vilja leva med fler inte för mig iaf. 

Svar på tråden Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med