Inlägg från: Anonym (Vimsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vimsan)

Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med

Hej,  Jag har ett  som håller på att växa mig över huvudet. Jag älskar två män och kan inte välja vem jag vill leva tillsammans med.

Allt började för 3 år sedan när jag mötte en fantastisk man som vi kan kalla B, det vara bara det att jag sedan ett halvår dejtat en annan fantastisk man A.  Eftersom jag är en väldigt öppen person så berättade jag för dem vad jag kände och de accepterade detta eftersom vi bara dejtade.

Vi pratade inte mera om det utan vi fortsatte med dejtandet.  

Men nu har både A och B börjat tala om att vi skulle ta vårt förhållande ett steg längre och flytta ihop. Problemet är bara att jag inte kan välja vem av dem jag vill leva med. De är lika fantastiska båda två fast på olika sätt. A är lugn och sansad medan B är mera äventyrlig, fast på ett bra sätt. Jag älskar dem båda.

Hur ska jag tänka här?

• Svar på tråden Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med
  • Anonym (Vimsan)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-04-23 20:58:35 följande:

Har dom accepterat varandra såhär länge och ändå vill flytta ihop med dig så är ingen av dom kära i dig. Välj någon annan om du vill ha nått äkta.

De vet inte att jag fortsatte med båda. 
  • Anonym (Vimsan)
    namerrilk skrev 2025-04-24 00:39:33 följande:

Har du funderat på om du är polyamorös? Det vill säga att du kan bli kär i flera och vilja ha en relation med flera? Jag dejtar just nu en tjej som är det nämligen även om jag är mer å mono-hållet.

Mvh

Nej, det har jag inte. Tror inte på polyamorösa förhållanden.  
  • Anonym (Vimsan)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-04-23 20:10:33 följande:

Enkelt! När du inte kan välja är ingen rätt. Bryt med båda så kanske du träffar en riktigt fantastisk man nån dag.

De är faktiskt fantastiska båda två.  Fast de är väldigt olika kan jag se mig leva lyckligt med båda.  Jag kan tänka mig att bilda familj med båda.  Kanske är det så att jag inte ännu är mogen för att ta det här steget. 

Är inte lastgammal 32 år och jobbar på med min karriär. Båda männen är lite äldre än mig 36 och 38 år. Upplever att de har mera bråttom med att bilda familj än vad jag har.

• Anonym (Vimsan)
    Tony Soprano skrev 2025-04-24 18:19:31 följande:

Jag tycker att du ska gå emot ALLA regler och ta ett seriöst snack med BÅDA. Tala om hur du känner, att du älskar båda och vill leva med dom under samma tak! Det kommer att krävas en massa mod från er alla, men det fixar ni! Ni är inte ensamma. Gör så och berätta sedan hur det gick, Jag är mycket nyfiken!

Det kommer jag med all säkerhet att göra så småningom. 
  • Anonym (Vimsan)

Är nog böjd att hålla med (Mannen) Det handlar om att bestämma sig för att investera i en relation.  Problemet för mig är nog att jag kanske inte är redo att göra det. Båda männen är nog mera intresserade av villa, Volvo och vovve än vad jag är. 

Jag trivs med mitt liv just nu och ser framför mig några år till som fri att satsa på mig själv och min karriär.  Men jag vill ju inte missa en framtid med någon av männen heller. Inser att jag måste välja men om jag gör det innebär det ju att jag frångår mitt gamla liv och investerar i en relation med en person.  Detta känns lite skrämmande.

• Anonym (Vimsan)
    Anonym (Bgyhffj) skrev 2025-04-25 07:31:15 följande:
    Hur du ska tänka? 

Antingen att du inte älskar någon av dem tillräckligt mycket eller att du är polygam. 

Om det är det andra då föreslå att ni bor ihop alla tre eller fortsätter som nu. 

Är det det första, var ärlig och säg som det är, att du inte vet och ev att du vill fortsätta som nu. 
    Jag älskar nog båda männen lika mycket som de flesta älskar sin partner.  Har redan skrivit att jag kommer att prata med dem båda två. Det är ju inte så att detta har varit någon hemlighet eller så. 

Har inte haft någon överenskommelse med någon av dem att vi skulle vara exklusiva, så de dejtar säkert andra än mig också. Men de har båda två uttryckt att de vill ta ett steg längre tillsammans med mig.  

Du har nog missuppfattat det hela, tror jag.
  • Anonym (Vimsan)
    Jemp skrev 2025-04-25 18:54:32 följande:
    Du ska såklart inte flytta ihop innan ni rett ut det.
    Skulle aldrig flytta ihop med någon jag inte är redo att se en lång framtid tillsammans med.  

Vet ju inte ens om jag vill flytta ihop med någon alls.
  • Anonym (Vimsan)
    Anonym (Bgyhffj) skrev 2025-04-25 07:31:15 följande:
    Hur du ska tänka? 

Antingen att du inte älskar någon av dem tillräckligt mycket eller att du är polygam. 

Om det är det andra då föreslå att ni bor ihop alla tre eller fortsätter som nu. 

Är det det första, var ärlig och säg som det är, att du inte vet och ev att du vill fortsätta som nu. 
    Jag är nog inte redo att binda mig vid någon alls. Men samtidigt vill jag ha dem kvar, åtminstone en av dem. 

Klart att jag på sikt vill bilda familj och allt det där men jag är nog inte mogen att ta det steget tror jag.  Och om jag skulle bli tvungen att välja mellan dem så vet jag inte hur jag skulle kunna göra det.  De har precis allt jag vill ha av en partner och vi fungerar väldigt bra ihop. 

Jag vill fortsätta dejta och satsa på min karriär men männen vill bilda familj. 
Svar på tråden Jag älskar två män, kan inte välja vem jag vill leva med