Inlägg från: Goneril |Visa alla inlägg
  • Goneril

Hur ska jag få honom att lära sig slänga saker?

I vårt kvarter fanns en kvinna, numera bortgången, som led av hoarding. I hennes lägenhet, en fyrarummare som hon tidigare delat med sin mamma, hade ett rum helgats åt mamman som dog på 80-talet. Allt var kvar, inget fick röras. I lägenheten fanns gångar mellan allt hopsamlat och bevarat skräp och på köksbordet en fri yta för en mattallrik, för övrigt var bordet täckt av staplar med gamla tidningar. Alla tidningar hon någonsin köpt eller prenumererat på sen decennier tillbaka fanns kvar, alla tomma konservburkar och PET-flaskor. En granne hade varit i lägenheten och sett eländet och då rapporterat till husvärden. När hon sedan gick bort visade det dig stt ohyra spridit sig till grsnnlägenheten. Det tog tre månader för bostadsbolaget att sanera.

• Goneril

TS ska inte agera terapeut eller psykolog åt samlaren, jag fattar inte hur man överhuvudtaget kan umgås med en så ofräsch människa! Inte kan man älska en sopsamlare!  Säg bara till honom att du inte står ut. Vill han ändra sig finns det städpatruller som rensar. De har heltäckande mundering, stora stövlar och ser ut ungefär som astronauter, man kan hyra ett sånt gäng. Bort med allt annars avslutar du relationen, TS. Gå igenom skafferi och skåp, vind, alla garderober. Bort med skiten.

Svar på tråden Hur ska jag få honom att lära sig slänga saker?