Inlägg från: Anonym (Gravid) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gravid)

Vilket kön fick ni?

Ni som inte mått illa alls/haft väldigt lite illamående, vilket kön fick ni?

• Svar på tråden Vilket kön fick ni?
  • Anonym (Gravid)
    Kirenaj68 skrev 2025-04-24 00:18:51 följande:
    Tror du att barnets kön spelar roll för hur man mår fysiskt under en graviditet?
    Tycker det är kul att se om old wives tales stämmer, tror absolut att det kan göra det, men det är ingen garanti för att det måste göra det. Bara en rolig grej liksom
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (Pojke) skrev 2025-04-24 07:44:51 följande:

Spydde var dag fram till v. 15 typ med min son. Sen igen runt v. 22-30, så var konstant illamående.

Min syster mådde inte alls illa med sin son men med dottern mådde hon oerhört illa och spydde mycket. 

Jag mår ännu sämre denna graviditeten med illamående men har magkänsla att det blir pojke igen. 

Så tror inte det går att utgå från hur illa man mår baserat på vilket kön man bär 😬

Nej såklart inte, men kul att se om det stämmer. Många verkar dock säga att de inte mått illa med sina pojkar, eller mindre än med deras flickor. Det tycker jag är lite häftigt
  • Anonym (Gravid)

Det verkar som att de flesta får pojkar, kul att se att det verkar stämma. Såklart inte i alla fall men överlag. Tycker det är så spännande med sånt här😊

Svar på tråden Vilket kön fick ni?