Enda sättet att stanna i Sverige.
En man som fått avslag på asylansökan letar efter en svensk kvinna att göra gravid.
Det är enda sättet att få stanna i Sverige. Anknytning till barnet. Isåfall.
Vad skulle ni gjort?
En man som fått avslag på asylansökan letar efter en svensk kvinna att göra gravid.
Vad skulle ni gjort?
Han har frågat mig varfôr vi svenskar reser så mycket.
Det är ju naturligt redan som barn i västvärlden.
Iranier kan ju resa med men Migrationsverket har ju tagit hans pass?.
Var inte du för gammal för att bli gravid?
Han har försökt få a-kassa trots avslag asyl. Är han här illegalt nu? Han äger ändå en hus.
Men nej. Är ni säkra på det? Barnet kan ju inte försörja pappan så anhöriginvandring funkar inte.
Är det samma tråd som för ett tag sedan med samma frågeställning? Jag minns texten att han har "en" hus. Men i nästa inlägg en lägenhet, så det var lite rörigt. Denna man visade sig ha alkoholproblem och mycket dominant. Och Ts har en dotter med särskilda behov? Det finns en liknande tråd om att arbeta svart trots avslag. Eller är det olika personer? Men Ts försvinner alltid.
Jag hoppas att Ts INTE ställer upp med att skaffa ett barn enbart för att mannen ska få stanna i Sverige. Och han är ju arbetslös. Hur ska han kunna bidra ekonomiskt under sådana förhållanden?
Jobbar på en sociokulturell förskola och det är många av de barnen som inte har en närvarande pappa.
Pappor utvisas oavsett om de har barn med en svensk om papprena inte är i ordning.
Är det samma tråd som för ett tag sedan med samma frågeställning? Jag minns texten att han har "en" hus. Men i nästa inlägg en lägenhet, så det var lite rörigt. Denna man visade sig ha alkoholproblem och mycket dominant. Och Ts har en dotter med särskilda behov? Det finns en liknande tråd om att arbeta svart trots avslag. Eller är det olika personer? Men Ts försvinner alltid.
Jag hoppas att Ts INTE ställer upp med att skaffa ett barn enbart för att mannen ska få stanna i Sverige. Och han är ju arbetslös. Hur ska han kunna bidra ekonomiskt under sådana förhållanden?
Vad skulle ni gjort?