Avundsjuka och missunnsamhet mellan kvinnor
Funderat på det här med avundsjuka och missunnsamhet mellan kvinnor. Driver mig ibland till vansinne. Känner ofta att jag behöver förminska mig själv. Är jag mig själv, berättar om vad jag gjort i livet, befinner mig osv. och man blir vänner så uppstår det förr eller senare missunnsamhet eller avundsjuka. Nån pik eller sarkastisk kommentar dyker upp. Den så kallade vännen deletar en på typ Instagram. Varför är det såhär? Är det en svensk grej?
Och har också vänner som är vettiga, men springer ganska ofta på den missunnsamma/avundsjuka typen. Så sjukt trött på den. Varför kan man inte glädjas för andra??
Finner det svårt att skapa nya kontakter, blir osäker på hur mycket man faktiskt ska delge eller vara sig själv. Samtidigt vet jag att alla inte kommer tycka om en och att man bara kan vara sig själv.
Finner det svårt att skapa nya kontakter, blir osäker på hur mycket man faktiskt ska delge eller vara sig själv. Samtidigt vet jag att alla inte kommer tycka om en och att man bara kan vara sig själv.