Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Hon beter sig märkligt?

En tjej som är tillsammans med min mans kompis var med på min möhippa och bröllop för ca ett år sedan. Innan bröllopet så följde vi varandra på Instagram. Men efter bröllopet så avföljde jag henne. Jag har dock kvar alla de andra från möhippan men henne avföljde jag för hon betyder inte så mycket för mig. Vi var aldrig nära vänner fast hon ville nog bli vän med mig. Hon är väldigt snäll och så, har fått en del av hennes studentrabatter när jag frågat (hon studerar) och hon delar med sig osv. Men hon är inte min typ. Nu verkar det som att hon har sett att jag har avföljt henne för dels så avföljde hon tillbaka men när vi har setts så har hon knappt hälsat på mig och betett sig jättekonstigt. Det är som att hon inte vill prata med mig längre. Efter en sådan löjlig sak som Instagram. Hon får la bete sig märkligt och tror kanske hon blev sårad men, hur allvarligt kan man ta Instagram egentligen? Sårar det så fruktansvärt när man blir avföljd? Varför isåfall?
  • Svar på tråden Hon beter sig märkligt?
  • Anonym (???)

Jag är inte skyldig att följa nån på Instagram som jag inte vill. Men trodde inte hon skulle reagera så starkt. Vem bryr sig om följare liksom? Jag bryr mig inte om nån avföljer mig. Tror det är hennes låga självkänsla som speglar här..

• Anonym (???)

Hon verkar överkänslig som reagerar sådär.

• Anonym (???)

Hon har knappt några vänner så hon är väl lite desperat.
    Men det är inte min uppgift att fylla hennes tomrum. Hon har eget ansvar för sitt liv och mående. Om hon känner sig ensam får hon göra något åt det.

• Anonym (???)

Ang studentrabatter frågade jag om hon har en kod hos visss företag. Eftersom hon inte skulle handla själv frågade jag om jag kunde få dem, hon svarade javisst. Hon hade kunnat säga nej, liksom.

Jag är förundrad över hur man kan ta en avföljning på så stort allvar att man börjar bete sig helt kyligt och kallt.

• Anonym (???)
    Anonym (S) skrev 2025-04-25 12:57:08 följande:

Jag skulle inte bry mig ett dugg om någon tog bort mig från Instagram. Har inga problem att ta bort folk heller om jag vill. Man har rätt att välja sina vänner och sen är det inget mer med det. Men hon blev säkert ledsen och besviken när du gjorde så. Det är väl därför hon knappt hälsar nu. 

Exakt man har rätt att välja vem och vilka man vill ha på Instagram och vilka man vill ha som vänner. Ja tydligen blev hon sur/ledsen, men då får hon vara det.
  • Anonym (???)
    Corrie skrev 2025-04-25 12:05:16 följande:

Men vad handlar den här historien om för dig, TS? Du och den där tjejen verkar ha någon sorts kontaktyta tillsammans med andra personer och en dag bestämmer du dig för att just den här personen ska rensas bort från ditt Instagram. Varför tyckte du så, jag förstår inte. Det gör inte hon heller, men självklart uppfattar hon din handling som att du aktivt markerar att du inte tycker om henne. Hur tänkte du att hon skulle uppfatta saken?

En markering att vi inte är nära vänner. Jag bjöd in några vänner för en after Work en kväll i en Facebook-chatt, men då bjöd min man in henne och hennes kille. Hon borde förstå att jag inte har något intresse i hennes närvaro eftersom min man lade till henne och hennes kille i efterhand.
  • Anonym (???)
    Anonym (Flipp) skrev 2025-04-25 07:39:48 följande:

Hon beter sig exakt så som ditt beteende tyder på att du vill bli behandlad, så vad gnäller du om?

Hur kan man bli så kränkt över att nån avföljer en? Jag förstår inte heller varför hon så gärna vill vara vän med mig om jag ska vara ärlig. Våra vägar korsades genom min man och hans kompis (hennes kille).
  • Anonym (???)

Nej ingen fejktråd och ingen autism heller. Sluta nu.

• Anonym (???)
    Anonym (Frågande) skrev 2025-04-26 15:04:08 följande:
    Man kan ju undra om det här är en trolltråd skapad av en man för att få 'en' kvinna (TS) att framstå som en pretentiös nolla. Något som skulle kunna förstärka en potentiell nidbild av att kvinnor i sociala medier beter sig märkligt mot bakgrund av (sätt in valfri mindre smickrande diagnos).
    Sist jag kollade mellan mina ben hade jag en snippa, så du har helt fel gällande både man och trolltråd.

Jag tycker inte om henne jag avföljt. Kan inte kvinnor ogilla varandra utan att bli misstänkt för att vara en man och ett troll? Jag fattar inte. Märkligt inlägg.Vi väntar dessutom barn och hon sa inte grattis eller något så hon verkar inte gilla mig heller speciellt mycket.
  • Anonym (???)
    Goneril skrev 2025-04-26 13:00:05 följande:

TS, du är helt fel ute här. Det har folk berättat för dig i alla tonarter. Någon undrade till och med om du är riktigt klok,  man kan ju verkligen bli bestört över ditt beteende. Den här tjejen gör sig möda, är med på din möhippa, säkert har hon behövt lägga ut en massa pengar också och du avföljer henne helt sonika! Den sociala kompetensen är inte mycket att hurra för!                                                                                                                 Jösses, ring henne och be om ursäkt. Säg att du råkade avfölja henne eftersom du städade lite bland dina kontakter, men det var inte meningen att ta bort henne. Bjud henne på lunch eller vin på stan och säg att du gärna vill vara vän med henne. Visa lite uppfostran!                                                                                   

Hennes val att delta på möhippan. Jag har aldrig riktigt tyckt om henne, men har inte visat det speciellt tydligt förrän nu. Det är en tydlig markering när jag avföljde att hon inte är intressant för mig. Det var dock snällt av henne att jag fick lite studentrabatter osv, men jag vill inte umgås med henne för det. Mina riktigt nära och genuina vänner är också snälla.
Svar på tråden Hon beter sig märkligt?