Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hunden är människans bästa vän

Anonym (Inte hundens fel) skrev 2025-04-25 13:08:29 följande:

Tyvärr är det ytterst få uteliggare eller andra människor som gräver ner sitt bajs.
    Dessutom är  det inte hundars fel om ägarna är riktiga äckel som inte plockar upp efter sig.

Jag har hund och är sjukt less på folk som inte plockar upp efter sig. Mina pälsklingar riskerar trampa i deras äckliga högar. Jag blir skitförbannad om jag ser folk som inte tar upp efter sig.

Finns inget värre än skit under sina skor!

Jag håller med dig. Sen har vi ju också den aspekten att det kan sprida smitta mellan hundar.
    Så är man inte beredd att plocka upp efter sin hund så ska man kanske inte ha någon.
  • molly50
    Anonym (Inte hundens fel) skrev 2025-04-25 13:26:53 följande:
    Nej precis,  och där finns ett bra exempel på att det inte borde vara  en mänsklig rättighet att ha en hund. De oansvariga hundägarna borde bli av med vårdnaden.

Tycker det är så trist när hundar får dåligt ryckte för att vissa ägare är kassa.

Jag tycker samma sak om folk som gnäller över katter som kissar på deras utemöbler, eller bajsar i sandlådor. Skyll inte på katter, utan det är kassa ägare som ska stå till svars!

Det finns inga dåliga husdjur, bara dåliga ägare.
    Jag tycker det är lika illa med kattbajs som med hundbajs. Kattbajs luktar dessutom mycket värre.
    Men visst är det ägarna som är problemet.
    Samt även lagen. Den borde ändras till att gälla kattägare likaväl som hundägare.
    Som det är nu så kan ju kattägare avsäga sig ansvaret för vad deras katter gör pga att lagen säger det.
    Och det tror jag irriterar många.
  • molly50
    Anonym (Y) skrev 2025-04-25 13:22:10 följande:
    Där jag bor så är människobajs ett stort problem längs motionsspåret. Och dessa människor bemödar sig inte ens att gå en meter från stigen för att göra sina behov. Totalvidrigt. Som hundägare måste jag nu vara konstant på min vakt så att min vovve inte går och käkar människobajs. 
    Det där är ju bara vidrigt. Finns det inga toaletter i närheten som man kan använda?
  • molly50
    Anonym (Y) skrev 2025-04-25 19:16:07 följande:
    Orkar man ta sig en promenad på 5 minuter så finns det, men tydligen bajsar de hellre i skogen.
    Ok. Ren lathet,alltså.
    Visst kan det bli akut,men då kan man väl åtminstone försöka ta sig lite längre in i skogen.
  • molly50
    Cheers skrev 2025-04-27 00:58:57 följande:
    Fast nu handlar inte tråden om bajsande människor utan om hundar.
    Ja,men poängen är att det är lika äckligt oavsett om det är en hund,katt eller människa som har bajsat ute.
  • molly50
    Cheers skrev 2025-04-27 17:03:29 följande:
    Så du menar att hunden inte är människans bästa vän för att den bajsar. Drottning Silvia bajsar också. Och du med.
    Vart någonstans har jag påstått det? Jag är också hundmänniska,men jag tycker ändå inte det är trevligt när folk inte plockar upp efter sina hundar.'
    Dels kan man råka trampa i det och dels så kan det sprida smitta bland hundar.
    Av samma anledning så tycker jag att man ska ta reda på efter sig själv eller efter sin katt också.
  • molly50
    Cheers skrev 2025-04-28 10:32:23 följande:
    Vad kul! Du är också hundmänniska och jag antar att du då menar hundvän också och inte någon slags varulv.

Det vore kul då om du kunde berätta varför du är hundvän och ser hunden som något positivt och trevligt. Jag är lite trött på pratet i tråden om att hundar bara bajsar, som om det vore det enda hundar gör.
    Varför jag är hundvän? Ja,till att börja med så är den ju bra ett sällskap. En familjemedlem. En klok och trogen vän.
    Jag har haft mycket roligt tillsammans med de hundar jag har haft, Tränat lydnad och agility t ex,och på det sättet kommit väldigt nära dem.
    Sen är de ju bra till så mycket annat också. Ledarhund och att arbeta inom polisen t ex.
    Det finns mycket som är bra med en hund.
Svar på tråden Hunden är människans bästa vän