Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Vill att min särbo steriliserar sig

Det kan du inte begära av honom. Däremot kan ni använda kondom om det är väldigt jobbigt för dig. 

Själv så steriliserade jag mig då jag inte tål preventivmedel som sig. Det är mitt problem att lösa. Visste att man kunde göra IVF om jsg skulle ångra mig. Det är inte lika lätt för män att ångra sig. 

Nu är jag och min sambo på G att skaffa barn med IVF. Har inte ångrat min sterilisering. Så skönt att aldrig behöva tänka på det eller vars orolig. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (St) skrev 2025-04-24 23:26:35 följande:

Nej tänkte inte begära det av honom. Men skulle vilja diskutera ämnet. Visste inte att man kan göra ivf som steriliserad kvinna? Intressant ändå 

Men vi säger att ni går isär eller han dör. Då står du med samma problem igen med preventivmedel. Du kan alltid fråga, han kanske själv har tänkt på det. Men om han säger nej eller verkar osäker tycker jag inte du ska sätta någon press utan det är nej.

De klipper ju bara av äggledarna. Allt annat funkar som vanligt. Du har mens, din cykel, dina hormoner, ägg och allt. De bara hindrar att ägget når livmodern. Men då plockar man äggen och sätter in istället. Men du måste betala det själv. Personligen tycker jag det har varit värt det att slippa hormoner och ångest. 
Svar på tråden Vill att min särbo steriliserar sig