• Goneril

Vad fick ni i lön idag?

Pension strax över 40 K, ut 32 K. Bank och Finans. Många här har höga ?öner, jag får inga fantasisummor men är rätt nöjd, jag kan unna mig en behaglig livsstil, med resor och köpa tjänster såsom städning. Inga skulder..                                                                                                                                                                                     Stor våning centralt i storstad, gamla beståndet, hyra 8.700. Många yngre vill att vi äldre ger upp våra våningar till förmån för barnfamiljer, de anser att vi äldre inte ska bo i stora treor eller fyror, ensamma, men där fick de tji, vi bor kvar, haha, alltid retar det nån. Arbetade länge, inga barn och därför inte deltidsarbete, den största kvinnofällan om inte mannen kompenserar pensionsmässigt.

• Goneril
    blacksmith skrev 2025-05-11 06:15:33 följande:

Cirkus 32000 efter skatt. 
    Men sedan massa tillägg som kan betalas ut när som helst i månaden.
    Plus aktieutdelning svartjobb och smuggling 😁

Då klarar du dig, fast det beror förstås på vilka utgifter du har. Elbil? Dyrt boende? Gamla skulder? Underhåll av en massa barn överallt? Aktieutdelning för min del också och lite godmansarvode. Svartjobb, tror inte att någon skulle anlita mig, och har inte telefonnumren till de krininella gängen Tänk på att svarjtobb inte ger pensionspeng.                                                                                                                                                                Smuggling låter tveksamt, vad är det du smugglar? Sprit? Det kan bli "splendid isolation" i nåt häkte först och sen får du får du ett gäng otrevliga kamrater i randig kostym på någon av våra fångvårdsanstalter. Nej, öka på din aktieportfölj med någon storbanksaktie i stället så du fär ännu mer utdelning och slipper gömma dig när du hör polishelikoptern.
Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?