• Anonym (Love)

Hur skulle ni må/känna i min sits? Hur skulle ni reagera?

Givetvis har du rätt till dina känslor, det har man alltid. 

Men i stort tycker jag att du överreagerar, och jag själv skulle bli galen om tex svägerskorna tjatade om att vi skulle ses så mycket som du beskriver, framför allt när barnen är så stora och själva uttrycker att dom inte vill umgås med moster och kusiner.

Jag har bra relationer med mitt syskon och mina svägerskor, och tycker mycket om dem, men jag vill inte ständigt umgås med dom på helger och semestrar, utan ibland vill man bara vara med familjen, och ibland med andra vänner. 

• Anonym (Love)
    Anonym (ledsen) skrev 2025-04-25 11:35:43 följande:
    Oj, vet inte vad du får att jag tjatar mycket om att vi ska ses. Som sagt sågs vi sist i jul. Och ständigt umgås. Snälla sluta hitta på i mitt inlägg. Du förvränger.

"Jag bjuder ofta över dem till oss. Säger att vi ska hitta på saker. Låter hennes barn sova hos mig när de vill, låter de följa med på semester och bo gratis både när vi åker till fjällen eller utomlands."

Tycker att det låter väldigt mycket. Tex åker man till fjällen eller utomlands kanske det är kul en gång av tio att ha med sig släktingar, men helst vill man ju göra sånt med familjen. 

Samma med översovningar. Att ens bjuda in till det när "barnen" är vuxna, är ju ganska ovanligt och märkligt.

Men som du säger, jag vet inte alls egentligen, det är kanske egentligen att ni åkte till fjällen för 2 år sedan och hade en översovning för 5 år sedan, då blir det ju en ganska normal mängd.

Svar på tråden Hur skulle ni må/känna i min sits? Hur skulle ni reagera?