Anonym (ledsen) skrev 2025-04-25 23:26:48 följande:
Jag kommer inte bjuda in på något på ett bra tag nu. Jag har bjudit på en stuga varje år i tio år, både i fjällen och utomlands. De har inte alltid tackat ja, men cirka 8 gågner har de ändå tackat ja på kanske 20 resor. Senast var förra året. Detta har jag inte gjort för att få något tillbaka. Tvärtom så tycker jag det är superkul då jag älskar mina syskonbarn.
Men jag är sårad oavsett om alla tycker att jag är krävande här, så jag kommer inte vara lika inbjudande på ett bra tag då jag inte vill bli sårad för oavsett om man gör det för att man vill utan att få något tillbaka så känns det när man får en nobb. Alla här i tråden verkar väldigt chill med att folk säger nej helt kallt här, eller så gör de flesta så mot sina systrar och bryr sig inte om hur det tas emot.
Men nej, nu kommer jag faktiskt inte säga något mer på länge. Det är nog lika bra.
Är det inte ett alternativ att berätta för din syster hur du känner?
Om det är så att ni haft många år av tätare umgänge och att det nu har förändrats, så är det inte konstigt om du känner en sorg över det. Och ifall kusinerna inte längre är så intresserade av att umgås, så kanske du och din syster kan ses på tu man hand fortsättningsvis? Ni två behöver ju inte glida isär bara för att era barn gör det.