• Anonym (S)

Hur skulle ni må/känna i min sits? Hur skulle ni reagera?

Du verkar ha ett oerhört stort behov av din syster, medan hon inte tycks ha ett lika stort behov av dig.

Jag betvivlar inte att hon älskar dig och önskar dig allt väl, men hon kan nog ändå känna sig rätt tyngd av ha ett så stort ansvar för ditt sociala välbefinnande.

• Anonym (S)

TS, jag förstår inte hur du kan tycka att ni har en god kontakt samtidigt som du konstaterar att de inte vill träffa er och inte talar om varför.

Det är uppenbarligen något som skaver någonstans. Och eftersom det enda vi har att gå på är din beskrivning av hur ofta ni pratar i telefon och hur angelägen du och dina barn är att ni träffas så ligger det nära till hands att dra slutsatsen att det är det som är problemet.

Det kan förstås vara något helt annat. Men ska vi börja spekulera i det så blir det bara en massa vilda gissningar helt tagna ur luften. 

• Anonym (S)
    Anonym (ledsen) skrev 2025-04-25 21:24:32 följande:
    Nej det kanske är det. Vi kanske inte har så bra kontakt då. Det kanske bara är jag som antar det om man har daglig kontakt.
    Vad pratar ni om för slags saker? Är det du som ringer henne, hon som ringer dig eller varierar det? Gnäller ni båda av er inför varandra, när livet är jobbigt, eller är det en som mest bara har rollen som lyssnare?
  • Anonym (S)
    Anonym (ledsen) skrev 2025-04-25 23:26:48 följande:
    Jag kommer inte bjuda in på något på ett bra tag nu. Jag har bjudit på en stuga varje år i tio år, både i fjällen och utomlands. De har inte alltid tackat ja, men cirka 8 gågner har de ändå tackat ja på kanske 20 resor. Senast var förra året. Detta har jag inte gjort för att få något tillbaka. Tvärtom så tycker jag det är superkul då jag älskar mina syskonbarn. 

Men jag är sårad oavsett om alla tycker att jag är krävande här, så jag kommer inte vara lika inbjudande på ett bra tag då jag inte vill bli sårad för oavsett om man gör det för att man vill utan att få något tillbaka så känns det när man får en nobb. Alla här i tråden verkar väldigt chill med att folk säger nej helt kallt här, eller så gör de flesta så mot sina systrar och bryr sig inte om hur det tas emot. 

Men nej, nu kommer jag faktiskt inte säga något mer på länge. Det är nog lika bra. 
    Är det inte ett alternativ att berätta för din syster hur du känner?

Om det är så att ni haft många år av tätare umgänge och att det nu har förändrats, så är det inte konstigt om du känner en sorg över det. Och ifall kusinerna inte längre är så intresserade av att umgås, så kanske du och din syster kan ses på tu man hand fortsättningsvis? Ni två behöver ju inte glida isär bara för att era barn gör det.
  • Anonym (S)
    Anonym (ledsen) skrev 2025-04-28 00:52:06 följande:
    Tack för ditt svar. Ja så precis känner jag också. Att det är en relation man ska vara rädd om och värna om. Tyvärr känner jag lite som du, har en bror också som knappt hör av sig och det känns som att han och hans familj aldrig vill ses. Vi har inte haft samma nära kontakt som med min syster, men det är tråkigt. Jag har slutat höra av mig så ofta dit för det är bara jag som ringer och till slut känner man nästan att man kanske stör. Ja man blir ledsen. Tråkigt att höra om dina syskon. Ja jag ska vänta nu och inte föreslå något. Känner mig lite trött och matt och orkar inte det ändå. Hoppas dina systrar tar kontakt med dig. Kram 
    Du kan inte föreslå en träff med bara dig och din syster då?

För det verkar ju vara mest från hennes barn som intresset för umgänge är svalt.
  • Anonym (S)
    Anonym (BL) skrev 2025-04-28 22:25:10 följande:

Är du samma person som var helt hysterisk och galen för att din syster inte släppte hela sitt liv och sina barn för att gå på din unges student? 

Nej, jag har väldigt svårt att tro att det är samma person. TS här tar till sig av vad folk svarar, även om det blev lite trassligt i början av tråden då många av oss missuppfattade hur kontakten mellan henne och systern ser ut.
Svar på tråden Hur skulle ni må/känna i min sits? Hur skulle ni reagera?