Hur skulle ni må/känna i min sits? Hur skulle ni reagera?
Tänk att alla som vi hade bjudit de ska välkomna oss när vi vill och gör någon ting för oss precis som vi önskar!
Alltså vi har alltid inte samma situation i vårt hem.
Tänk att alla som vi hade bjudit de ska välkomna oss när vi vill och gör någon ting för oss precis som vi önskar!
Har nästan samma situation som ts.
Min syster med sina 4 barn tycker om att resa runt till oss som är i hela Europa.
Jag tycker också att det är roligt att träffas men man måste också kolla på sin tid och ekonomi hur mycket man kan klara både att resa till henne och när de kommer hem till mig.
Men tyvärr har systern ingen förståelse av allt det där. Hon säger själv att hon vill komma men att jag måste betala en del av hennes biljetter. Då undrar jag mycket på det och säger att jag har ingen råd att kunna betala sina biljett och att hon kan göra som hon vill (komma till mig eller inte). Sen blir hon sårad på mig och hon tycker att jag inte vill umgås och inte saknar de.
Två gånger hade jag varit hos de och samma hon också med barnen.
Men hon har sagt till mig att hon har kommit två gånger och visat intresse på mig men inte jag är som henne.
En gång kom hon till min bröllop och andra gången ringde hon bara och sagt att hon har köpt biljett för att komma till mig. Då skulle jag få barn om 10 dagar och hade ingen råd heller att välkomna de men kunde inte säga något. De kom och jag förlorade pengarna som jag skulle ha till hyran. Och efter det vill hon också komma om jag hjälper henne med ekonomin, hon tror alltså att jag hade bättre ekonomiska än henne.
Jag försöker förklara att det inte är som hon tror fast jag jobbar men förstår ingenting.
Hon försökte många gånger att jag måste hämta föräldrarna från vårt land hitt och jag så att jag inte kan då slutar hon inte fråga om det. Kändes liksom att hon nästan vill bestämma själv i liv.
Hon uppskattar aldrig de dagarna jag reste till de utan hon upplever bara att det är hon som visar mer intresse på kuna träffas.
Till sist har jag riktigt bråkat med henne att hon måste veta hennes gränser och sluta störa mig. Idag har vi tyvärr ingen kontakt, inte bara med henne också med våra andra syster på grund av hennes. De har ignorerat mig totalt.
Det jag vill säga till Ts är, jag förstår dig att du älskar om att omgås och ha mysigt med familjen men det är jätteviktigt att du läser din systers situation. Eftersom det är inte därför att hon inte vill ha dig utan de kanske är någon ting som inte passar till henne just den tiden.
När hon kan kommer hon bjuda eller träffa dig.
Behåll den där kontakten ni har idag innan ni blir som oss.