Anonym (Elin79) skrev 2025-04-25 13:04:37 följande:
Jag tycker inte att du ska dra ner på dina kontaktförsök eller bestämma dig för att vara mer "egoistisk". För det är inte den du vill vara.
Det är den balansen du måste hitta, där du beter dig såsom du vill. Du ger det du vill ge och du är den mostern/fastern du vill vara.
De upplevelserna och de relationerna kommer du alltid ha med dina syskonbarn.
Men du behöver jobba på dina känslor kring det du får (eller inte får) tillbaka. Att ge utan att få, det är liksom det som är "att ge".
Annars är det något slags känslomässig byteshandel belagd med krav som du ägnar dig åt och blir sällan bra.
Nej kansj3 inte och det handlar inte om att jag vill ha Cred. De gör i princip allting själva och frågar aldrig om vi vill hänga på. Jag är helt fine med det och har alltid ändå frågat nästa ggr samma sak om de vill hänga på oss.
Så att jag blir besviken för en ggr då vi verkligen ville ha sällskap och får ett kallt nej tycker jag inte är ert dugg överdrivet av mig. Man är trots allt mänsklig och det blir att man känner sig utesluten och på ett ganska taskigt sätt då mina barn också kände sig dumma. För vi kände oss verkligen dumma och kunde inte förstå varför det var ett nej och på det sättet.
Så även om jag kommer vara den jag är blev min dotter sårad, och innerst inne tycker jag det var tidigt dålig stil av både syrran och hennes dotter att bara säga nej till oss/henne. Det är inte schysst och just nu känner jag inte att jag vill bjuda med dem nästa gång vi är i fjällen.