Inlägg från: Anonym (Love) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Love)

Dejt ljög om utseende

Dom flesta tjejer jag träffat har varit tjockare än vad bilderna velat erkänna tyvärr. Är nog vanligt verkar det som.

• Anonym (Love)
    Anonym (lili) skrev 2025-04-25 22:39:36 följande:

Be om att videochatta innan det blir tal om nån dejt i fortsättningen, så du slipper gå på fler nitar. Fast det kanske går att fuska med sånt också. 

Folk är så fega idag. Vet inte om det alltid varit så. Särskilt tjejer och kvinnor som inte ens vågar visa sina riktiga utseenden där bakom alla lager av kemikalier de smetat på i ansiktet. Plus alla filter, ljussättningar och "rätt" vinklar. Falskt så det förslår. 

Man hamnar faktiskt rätt långt från verkligheten med både smink och filter.
  • Anonym (Love)

Sen vill dom flesta påtala sin höga moral genom att helt dissa folk som förvanskar eller skruvar på verkligheten. Men jag har faktiskt en rolig historia där mannen ifråga ljög om att han hade 2 barn, men egentligen hade 4.

Han träffade kvinnan ifråga och berättade sanningen i efterhand. Dom blev senare sambos och båda var ärliga med att det troligtvis aldrig blivit något om han varit ärlig från början. Då hade hon dissat honom innan hon fått chansen att se vem han var. Ändå lite rolig historia med tanke på ämnet i tråden.

• Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-26 21:32:23 följande:
    Att ljuga om något så uppenbart som 10cm är inte en vit liten lögn och kan säga en hel del om hur (o)ärlig personen är,
    Har man lyckas få det till att folk försöker påtalal sin höga moral genom att se det som ett rött flagg har man skruvat en del på verkligheten.

Är man inte rätt ytlig om man dissar någon för 10 cm? Och då svarar ni att det inte är längden, utan att han ljög/ändrade lite på sanningen.

Men ärligt, hade ni ens träffats om det stod att han var 10cm kortare? Troligtvis hade ni scrollat vidare då.

• Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-27 08:33:02 följande:
    "Är man inte rätt ytlig om man dissar någon för 10 cm?"

och?

Om jag bara får en chans att visa vem jag är...så om jag inleder dejtande med en öppenbar och grov lögn...

Oärliga människor som inte är totalt socialt efterblivna försöker ju ändå att dölja att de är oärliga, de förstår ju att det ger folk dåliga vibbar.

Det är inte ett mindre rött flagg om det är för att fuska sej runt mina preferenser.

"Och då svarar ni att det inte är längden, utan att han ljög/ändrade lite på sanningen"

Ni?

Du får tycka precis som du vill. Själv anser jag att det inte är helt märkligt att använda sig av någon liten halvlögn för att få kontakt. Folk dissar otroligt snabbt idag.
  • Anonym (Love)
    Anonym (Typiskt) skrev 2025-04-27 08:53:39 följande:
    Mest män dock.
    Nu har inte jag dejtat män, men min uppfattning är att kvinnor försöker dölja sin övervikt mest eftersom dom vet att det inte är attraktivt.
  • Anonym (Love)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-27 09:36:16 följande:
    Själv anser jag att det är väldigt märkligt att folk inte begriper att visa dåliga sidor för att få kontakt är väldigt dålig marknadsföring, det är också märkligt att det inte kopplar att det är helt irrelevant vad lögnaren själv tycker, "är bara en liten lögn", "folk dissar otroligt snabbt idag.", det som blir lurad tycker ju inte att det blir mindre oärligt.

Är det något som inte kopplar?

Du vinner inget på att uttrycka dig nedlåtande.

Läs gärna inlägg #13 och återkom med vad du tror skulle hänt om mannen i detta fall varit helt ärlig från början?

Svar på tråden Dejt ljög om utseende