Inlägg från: Anonym (Love is blind?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Love is blind?)

Dejt ljög om utseende

Jag har sedan en tid tillbaka chattat med en kille via en dejtingapp. Vi har verkligen klickat på alla fronter med värderingar, framtidsplaner, osv och förra helgen var det äntligen dags att träffas.

Hans bilder var minst (!) tio år gamla. Han hade gått upp ganska mycket i vikt och trots att han skrivit i sin presentation att han är 1,80 så var jag tvungen att vrida huvudet lite neråt för att hålla ögonkontakt, så han har ljugit om ungefär 10 cm.

Dejten var ändå bra. Det är ju samma fina personlighet som jag fallit för över text och i slutet när han frågade så sa jag att jag ville träffa honom igen, vilket kommer ske nu i helgen.

Men det som gnager mig nu är elefanten i rummet. Jag känner mig aningen lurad och även om jag inte skulle uttrycka mig så till honom så känns det konstigt att båda bara ska låtsas som om han inte rent utseendemässigt vridit på sanningen. Det är alltså inte utseendet i sig som gnager, utan en uppenbar lögn som skulle avslöjas samma sekund som jag såg honom i verkligheten.

Jag utgår från att jag inte är den enda som varit med om detta. Är det någon som har några tankar om min situation?

• Svar på tråden Dejt ljög om utseende
    Anonym (Kille) skrev 2025-05-04 20:08:14 följande:

Får vi höra en uppdatering?

Det spelade tydligen ingen roll att vi "klickat", pratat länge och att jag valde att aldrig konfrontera hans lögner. Han har ghostat mig.

Jag tycker kommentarerna i tråden är intressant dock, då många män säger att man måste ljuga för att få en chans. Men när dom väl får sin chans så tar dom den ju ändå inte. Efter all den här långa tiden när vi pratat i timmar så var jag inte ens värd att få ett avslut. Han bara försvann.
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 12:10:22 följande:
    Du kanske inte heller var helt ärlig med dina bilder ? Hade du någon helkroppsbild?  
    Om jag inte varit ärlig med mina bilder så hade jag inte startat tråden från början.

Jag har fem bilder, allihopa utan filter. En från i somras, en från jul och tre från det här året, varav två stycken är helkroppsbilder. Jag hade aldrig vågat ha äldre bilder än så.
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 14:01:24 följande:
    Hur nära kom ni i samtalen innan träffen? Pratade ni i mobilen eller skrev ni bara?

Lever ni samma typ av liv eller har något där skurit sig? Tex barn eller annat. Ibland försvinner folk när de känner mer än de tänkt ibland av motsatt orsak.
    Men i vilket fall, kom ihåg att det finns fler. Jag vet, tröttsam kommentar, men det är ju så.
    Vi chattade och pratade i telefon. Vi har samma intressen, politiska åsikter, jobbar i samma bransch, ingen har barn men båda vill.

Och allt det här spelar ju uppenbarligen ingen roll eftersom han gick upp i rök. Absolut att det finns fler, jag är bara så obeskrivligt trött på att det aldrig är över.
Svar på tråden Dejt ljög om utseende