Inlägg från: Anonym (Dateing) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dateing)

Dejt ljög om utseende

Kan ju vara att han faktiskt inte är så medveten om hur pass stor skillnad det på honom nu och bilderna. Men det med längden är nog för att inte sållas bort i första titten.

Så tråkigt beteende att inte avsluta schyst. Han verkar oerhört osäker. 

• Anonym (Dateing)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 12:42:10 följande:
    I de flesta appar behöver man inte ange längden. Det är ganska vanligt att kvinnor inte heller anger sin längd.  Trots att män inte bryr sig lika mycket om kvinnors längd.  

Däremot ger det män en fördel att ange sin längd om man är 180+. Så många utnyttjar det.

Ja jag har hört att kvinnor tjatar om 180 som gräns på män. Men jag har nog som gräns vid min egen som är 165. Skulle helst inte vilja att han var kortare än mig.

Även om jag själv inte nämnt killarnas längd så har jag faktiskt knappt varit på en enda dejt där jag sluppit att killen kommenterar min längd. Tex - jag trodde du skulle vara längre eller - du är så petit. 

Så känner att jag blivit mer nojig över att dejterna ska komma in på min längd. 

• Anonym (Dateing)
    Anonym (Signe) skrev 2025-05-10 12:57:22 följande:
    Det är väl bara att säga hur lång du är innan ni ses?

Ja jag började skriva min längd i profilen för att undvika kommentarer vid irl träffen. Men ändå, det kommer kommentarer ändå.

Att kalla mig petit absolut det kan vara för att ge en komplimang men då måste minerna och tonläget passa ihop med kommentaren och vissa gånger absolut så för det det. 

Jag tycker inte heller jag är kort, kan t.o.m. känna mig lång ibland. Men fasen vad jag får kommentarer ändå gällande längd, helt galet. 

Vet inte om det har att göra med någon form av tvång att hitta något att kommentera. Får annars komplimanger för mitt utseende.

• Anonym (Dateing)
    Anonym (Signe) skrev 2025-05-10 13:43:22 följande:
    När känner du dig lång med dina 165 cm?
    Jag undrar på riktigt då du är kortare än medellängd.

Jag är en decimeter längre än du men känner mig sällan speciellt lång för det. Trots att jag är längre än alla mina kvinnliga vänner.

Jag trodde att jag var medellång. 

jo känner mig lång vissa dagar samtidigt som jag råkar gå förbi ett gäng med både kvinnor och män som är kortare. Haha då känner jag mig lång. På mitt förra jobb var vi mest kvinnor och det råkade vara väldigt låg medellängd. Tror de flesta var ca 160. Jag var bland de längsta. Då kände jag mig lång.

• Anonym (Dateing)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 13:50:55 följande:
    Nej, precis du är ganska medel, bara nån cm under medellängd. Medellängd för kvinnor är 168 cm.  

Men jag tror som tidigare person skrev att vill du undvika kommentarer om din längd är det nog en fördel att skriva ut den. För många bygger upp en bild av hur lång du är utifrån hur du ser ut på bilderna och stämmer den inte överens med den bilden så kan det vara något man kommenterar.  
    Kvinnor som är smala kan dessutom se längre ut på bild än vad de är i verkligheten.  Korta kvinnor är oftast runda och mulliga/tjocka. Så de blir kanske förvånad över din längd helt enkelt.
    Jo precis började skriva min längd i profilen när jag upptäckte att det var viktigt. Det har blivit lugnare men kommentarer får jag ändå angående längd. Alla möjliga frågor och kommentarer.
  • Anonym (Dateing)
    Anonym (Love is blind?) skrev 2025-05-10 13:54:35 följande:
    Om jag inte varit ärlig med mina bilder så hade jag inte startat tråden från början.

Jag har fem bilder, allihopa utan filter. En från i somras, en från jul och tre från det här året, varav två stycken är helkroppsbilder. Jag hade aldrig vågat ha äldre bilder än så.
    Hur nära kom ni i samtalen innan träffen? Pratade ni i mobilen eller skrev ni bara?

Lever ni samma typ av liv eller har något där skurit sig? Tex barn eller annat. Ibland försvinner folk när de känner mer än de tänkt ibland av motsatt orsak.
    Men i vilket fall, kom ihåg att det finns fler. Jag vet, tröttsam kommentar, men det är ju så.
  • Anonym (Dateing)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 14:03:18 följande:
    Jag har varit på ganska många dejter och aldrig fått en kommentar om min längd.  Trots att jag inte skrivit ut min längd i profilen. 
    Men finns väl inget positivt att säga om den så då håller man tyst antar jag.
    Har däremot i efterhand fått höra från nån enstaka att jag varit för kort. Men de flesta väljer nog bara att ghosta när de tycker så...

Det här är intressant tycker jag. För jag har sett så många män skriva i sina profiler sin längd och lagt till en kommentar om att det verkar viktigt här. Vilket antyder att de flesta kvinnor skriver sin längd och att det utifrån det verkar vara viktigt med längden.

pga att jag fick kommentarer om längden så började jag skriva längden i profilen. Annars hade jag aldrig tänkt på att de infon behövdes. En dejt hade fantiserat om mig att jag skulle vara en Nicole Kidman. Han blev så paff så når jag inte var det. Tröttsamt?

• Anonym (Dateing)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 14:12:29 följande:

Det här är intressant tycker jag. För jag har sett så många män skriva i sina profiler sin längd och lagt till en kommentar om att det verkar viktigt här. Vilket antyder att de flesta kvinnor skriver sin längd och att det utifrån det verkar vara viktigt med längden.

pga att jag fick kommentarer om längden så började jag skriva längden i profilen. Annars hade jag aldrig tänkt på att de infon behövdes. En dejt hade fantiserat om mig att jag skulle vara en Nicole Kidman. Han blev så paff så når jag inte var det. Tröttsamt?

Inte menat som fråga. Men svar är så klart intressant.

Svar på tråden Dejt ljög om utseende