Inlägg från: Anonym (SA) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SA)

Dejt ljög om utseende

Man lägger ju självklart ut bilder där man ser "bra" ut! Inte en sate skulle skriva om man ja ut hur man ser ut en morgon efter företagets julbord. Men att ljuga känns ju meningslöst, tror man inte att det märks om man lägger till 20 cm, drar ifrån 20 år och 10 år?? Jag lägger inte heller ut bilder på mig själv där jag ser nerknarkad ut, även om jag säkerligen ser ut så emellanåt. Har aldrig helkroppsbilder på mig själv för så många kontaktar mig av fel anledning då. En del börjar tjata direkt om mera bilder men bara Fuck U liksom. Jag är den jag är, utan att någon ska behöva detaljstudera min kropp för att bestämma sig för om jag är intessant eller inte. 

• Anonym (SA)
    Anonym (Signe) skrev 2025-04-28 10:42:10 följande:
    Då kan man ju välja att lägga ut bilder från innan man begav sig iväg till julbordet.

Jag finns inte längre på någon dejtingsajt men då när jag gjorde så la jag inte heller ut helkroppsbilder. Sällan jag sett någon göra det öht. Men så kollade jag iofs bara på män, vilka inte är lika *cencur* som en del kvinnor.

Att posera överdrivet är mer ett nono än det är lockande, enligt mig.
    Just det jag menar, man lägger ju såklart ut bilder INNAN julbordet, där man ser fixad och fräsch ut 😁 Man hoppas ju att folk är av den kalibern intelligensmässigt att de fattar att man inte ser ut så 24/7 för det.

Vet inte heller huruvida kvinnor lägger ut helkroppsbilder men jag vet att det är ivrigt efterfrågat. Och de mest korkade anledningar, "Nyfiken på din klädstil (även om det helst så klart ska vara lättklätt...), vill se om du är proportionell" etc.

Att ljuga går fetbort, då undrar man direkt vad de mer far med för lögner, men ofta kan ju en trevlig personlighet kompensera upp ett "sämre" utseende. Du vet, jag är så gammal så när jag började internetdejta innan man ens kunde skicka bilder! 😄 Rätt cool känsla att typ bli kär i någons personlighet och kände att vederbörande fick se ut hur fasen den ville! Det skulle inte hända idag!
  • Anonym (SA)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-10 14:45:56 följande:
    Okej, det är ju bra att du har ärliga bilder.  Iof, säger väl inte helkroppsbilder så mycket heller alltid.  Jag har sett kvinnor som har vida svarta kläder så hennes figur syns inte övh. I första anblicken ser hon normal ut men tittar man närmare kan man exempelvis se på hennes fingrar att hon inte är särskilt smal.  Oldest trick in the book :D.
    Men vad är en "ärlig" bild då?? Jag lägger ut bilder där jag själv tycker att jag ser bra och glad ut, där jag trivs, inte för att någon ska värdera minsta vinkel på min kropp, om jag är "överviktig", hur mina bröst ser ut, hur min mage ser ut, hur min rumpa ser ut, hur mina lår ser ut. Då är det ju bara att be om en nakenbild på en gång? Om det nu är vad som är absolut viktigast för att bli attraherad av någon!
  • Anonym (SA)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 18:02:24 följande:
    Om du är överviktig syns ju direkt om du har normala kläder.  
    Förstår att de som är överviktiga tycker de ser bäst ut i vida svarta kläder där varje bilring inte syns.
    Vad är "normala" kläder? Folk klär sig sällan för att visa upp sin kropp eller behaga dig, vet du. Kan bara skönt med lite luft under kläderna utan att för den delen vara smällfet, speciellt till vardags. Och är man nu överviktig så är man skyldig att klä sig så att "varje bilring syns" så att inte idioter som du ska känna sig lurade?
Svar på tråden Dejt ljög om utseende