Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Dejt ljög om utseende

Kvinnor är experter på att dölja sin övervikt/mullighet. Har hon knubbiga ben visar hon inte underdelen.  Plussig runt mage/höfter så ryker även överkroppen.
    Sen har hon ofta 10 år gamla bilder på ansiktet där hon hade ett smalt och ungt ansikte.

• Anonym (Rob)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 16:12:38 följande:
    "Skit I det och ge han en chans till förhållande om han nu bockade i det ni klickade som"

✅ Man
    ✅ Har humor
    ❌ Ärlig

👍
    De flesta kvinnor är inte ärliga om sin vikt heller då de saknar helkroppsbild.

• Anonym (Rob)
    ClumsySmurf skrev 2025-04-29 22:05:25 följande:
    Det är väl snarare så att de som gör bara tänjer lite eftersom nästan alla förstår hur efterblivet det är att ljuga om 10 cm.
    Eftersom 90% av alla kvinnor föredrar män som är 180+ cm så är det väl inte så dumt att lägga på 10 cm om du är 170. Man ökar utbudet mer 90%.  Jag skulle inte kalla det efterblivet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Signe) skrev 2025-04-29 22:32:46 följande:
    Fast du ses ändå som rätt dum när din dejt på 175 cm upptäcker din lögn.
    Fast ts hade ju uppenbarligen överseende över det. Så då var det fortfarande värt det ?  Inte säkert hon hade träffat honom om hon visste att han har 10 cm kortare. Nu fick han ju istället chansen på henne och vann.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mez) skrev 2025-05-05 15:13:15 följande:
    Då säger han ju också att:
    -han betraktar kvinnor som ytliga. 
    -han betraktar sig själv som ytlig.
    -att han inte anser sig vara tillräckligt attraktiv.
    -han känner att kvinnor behöver manipuleras.
    Precis, som kvinnor manipulerar sina bilder så att de inte ska synas att de är mulliga/tjocka.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Love is blind?) skrev 2025-05-10 11:20:17 följande:
    Det spelade tydligen ingen roll att vi "klickat", pratat länge och att jag valde att aldrig konfrontera hans lögner. Han har ghostat mig.

Jag tycker kommentarerna i tråden är intressant dock, då många män säger att man måste ljuga för att få en chans. Men när dom väl får sin chans så tar dom den ju ändå inte. Efter all den här långa tiden när vi pratat i timmar så var jag inte ens värd att få ett avslut. Han bara försvann.
    Du kanske inte heller var helt ärlig med dina bilder ? Hade du någon helkroppsbild?  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 12:30:40 följande:

Kan ju vara att han faktiskt inte är så medveten om hur pass stor skillnad det på honom nu och bilderna. Men det med längden är nog för att inte sållas bort i första titten.

Så tråkigt beteende att inte avsluta schyst. Han verkar oerhört osäker. 

I de flesta appar behöver man inte ange längden. Det är ganska vanligt att kvinnor inte heller anger sin längd.  Trots att män inte bryr sig lika mycket om kvinnors längd.  

Däremot ger det män en fördel att ange sin längd om man är 180+. Så många utnyttjar det.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 12:55:25 följande:

Ja jag har hört att kvinnor tjatar om 180 som gräns på män. Men jag har nog som gräns vid min egen som är 165. Skulle helst inte vilja att han var kortare än mig.

Även om jag själv inte nämnt killarnas längd så har jag faktiskt knappt varit på en enda dejt där jag sluppit att killen kommenterar min längd. Tex - jag trodde du skulle vara längre eller - du är så petit. 

Så känner att jag blivit mer nojig över att dejterna ska komma in på min längd. 

165 cm är inte särskilt kort.  Petite är en komplimang. Då är du förmodligen smal också...
    Petite säger man inte direkt och tjocka/mulliga kvinnor även om de råkar vara kort.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 13:36:38 följande:

Ja jag började skriva min längd i profilen för att undvika kommentarer vid irl träffen. Men ändå, det kommer kommentarer ändå.

Att kalla mig petit absolut det kan vara för att ge en komplimang men då måste minerna och tonläget passa ihop med kommentaren och vissa gånger absolut så för det det. 

Jag tycker inte heller jag är kort, kan t.o.m. känna mig lång ibland. Men fasen vad jag får kommentarer ändå gällande längd, helt galet. 

Vet inte om det har att göra med någon form av tvång att hitta något att kommentera. Får annars komplimanger för mitt utseende.

Nej, precis du är ganska medel, bara nån cm under medellängd. Medellängd för kvinnor är 168 cm.  

Men jag tror som tidigare person skrev att vill du undvika kommentarer om din längd är det nog en fördel att skriva ut den. För många bygger upp en bild av hur lång du är utifrån hur du ser ut på bilderna och stämmer den inte överens med den bilden så kan det vara något man kommenterar.  
    Kvinnor som är smala kan dessutom se längre ut på bild än vad de är i verkligheten.  Korta kvinnor är oftast runda och mulliga/tjocka. Så de blir kanske förvånad över din längd helt enkelt.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 13:55:54 följande:
    Jo precis började skriva min längd i profilen när jag upptäckte att det var viktigt. Det har blivit lugnare men kommentarer får jag ändå angående längd. Alla möjliga frågor och kommentarer.
    Jag har varit på ganska många dejter och aldrig fått en kommentar om min längd.  Trots att jag inte skrivit ut min längd i profilen. 
    Men finns väl inget positivt att säga om den så då håller man tyst antar jag.
    Har däremot i efterhand fått höra från nån enstaka att jag varit för kort. Men de flesta väljer nog bara att ghosta när de tycker så...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Dateing) skrev 2025-05-10 14:12:29 följande:

Det här är intressant tycker jag. För jag har sett så många män skriva i sina profiler sin längd och lagt till en kommentar om att det verkar viktigt här. Vilket antyder att de flesta kvinnor skriver sin längd och att det utifrån det verkar vara viktigt med längden.

pga att jag fick kommentarer om längden så började jag skriva längden i profilen. Annars hade jag aldrig tänkt på att de infon behövdes. En dejt hade fantiserat om mig att jag skulle vara en Nicole Kidman. Han blev så paff så når jag inte var det. Tröttsamt?

Det är ett trick för att kunna highlighta sin längd utan att det ska framstå som konstigt.  De vet att de är långa och de flesta kvinnor föredrar långa män.  

Numera går det ju att ange sin längd under fakta delen. Så man behöver inte skriva sin längd i profil texten.
    Jag har inte gjort en undersökning. Men det kanske är 50/50 om kvinnor anger sin längd.  För mig kvittar det ganska mycket hur lång hon är.  De flesta kvinnor är ändå oftast kortare.  Så frågar aldrig hur lång hon är om det inte står. Det får mer bli en överraskning.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Love is blind?) skrev 2025-05-10 13:54:35 följande:
    Om jag inte varit ärlig med mina bilder så hade jag inte startat tråden från början.

Jag har fem bilder, allihopa utan filter. En från i somras, en från jul och tre från det här året, varav två stycken är helkroppsbilder. Jag hade aldrig vågat ha äldre bilder än så.
    Okej, det är ju bra att du har ärliga bilder.  Iof, säger väl inte helkroppsbilder så mycket heller alltid.  Jag har sett kvinnor som har vida svarta kläder så hennes figur syns inte övh. I första anblicken ser hon normal ut men tittar man närmare kan man exempelvis se på hennes fingrar att hon inte är särskilt smal.  Oldest trick in the book :D.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 16:16:04 följande:
    Men vad är en "ärlig" bild då?? Jag lägger ut bilder där jag själv tycker att jag ser bra och glad ut, där jag trivs, inte för att någon ska värdera minsta vinkel på min kropp, om jag är "överviktig", hur mina bröst ser ut, hur min mage ser ut, hur min rumpa ser ut, hur mina lår ser ut. Då är det ju bara att be om en nakenbild på en gång? Om det nu är vad som är absolut viktigast för att bli attraherad av någon!
    Om du är överviktig syns ju direkt om du har normala kläder.  
    Förstår att de som är överviktiga tycker de ser bäst ut i vida svarta kläder där varje bilring inte syns.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-12 17:42:10 följande:
    Vad är "normala" kläder? Folk klär sig sällan för att visa upp sin kropp eller behaga dig, vet du. Kan bara skönt med lite luft under kläderna utan att för den delen vara smällfet, speciellt till vardags. Och är man nu överviktig så är man skyldig att klä sig så att "varje bilring syns" så att inte idioter som du ska känna sig lurade?
    Ja, inte en sovsäck.  En där man ser figuren någorlunda. Behöver inte va va naken heller :D
Svar på tråden Dejt ljög om utseende