• Anonym (Gina)

Blir inte förförd

Lever med en jättefin man efter ganska många år som singel. Det var svårt att hitta någon vettig tills vi träffades och jag ville inte sänka mina krav och ingå relation med någon som inte kändes väldigt bra.
    Men, något jag landat i är att det sexuella inte känns helt hundra för mig. För det första finns det inget lekfullt i det, ingen charm liksom. Ingen glimt i ögat ögat eller att han tar kommando och liksom förför mig. Ingen mental eller djup del i det heller. Det är inte dåligt sex, det är t.o.m. bra men det skapar ingen känsla av samhörighet och inte heller det där djuriska. Det är liksom sex som en aktivitet. Hoppas jag gör mig förstådd i hur jag menar. 
    Jag tycker det blir lite tråkigt och känner att är det såhär jag ska leva nu framöver med tanke på att allt annat känns så bra. Tror också detta gjort att jag inte blev sådär passionerat förälskad i början, för passionen finns inte. Han är liksom en lagom person. Lugn och snäll. 

Är det så att man inte kan få allt? 
    De jag förut haft stark passion med har saknat annat som han har. Han har liksom allt, förutom detta. Sen har jag alltid tyck den där passionen och den typen av kemi är klistret i en relation, det som gör DET. Men jag vet inte länge. Det är svårt att hitta och jag gör det kanske inte igen. Redan fått uppleva det två gånger, vissa får det kanske aldrig. 
  • Svar på tråden Blir inte förförd
  • Freddie K

Jag tror att man får kompromissa när man hittar en partner. Man kan inte få allt. Vissa delar kan man få medan andra delar saknas. Frågan är om det är värt att stanna hos honom?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Kanske)

Du kanske får förföra honom istället?

• Anonym (Gina)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-04-26 08:59:12 följande:

Du kanske får förföra honom istället?

Inga problem på det hållet. Men jag vill ju också känna det där suget för att han får igång mig på samma sätt. Vi har inte sällan sex, inte det som är problemet. Är väl snarare hur upphetsad jag känner mig. 
  • Fjäril kär

Det låter faktiskt som att du just har sänkt dina krav och nöjt dig med denna man än att hålla dina krav... 

Om du inte kände pirret från början måste du ju uppenbarligen ha kompromissat på den punkten och tänkt att det kanske kommer med tiden?  

Potential är bara en synonym för fel val.....

• Anonym (Gina)
    Fjäril kär skrev 2025-04-26 10:22:44 följande:

Det låter faktiskt som att du just har sänkt dina krav och nöjt dig med denna man än att hålla dina krav... 

Om du inte kände pirret från början måste du ju uppenbarligen ha kompromissat på den punkten och tänkt att det kanske kommer med tiden?  

Potential är bara en synonym för fel val.....

Nej jag kände väl inte världens pirr men jag kände en självklarhet, en trygghet och att vi passade väldigt bra ihop. Snygg också. Nu känner jag ju kärlek men att det där extra saknas. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Gina) skrev 2025-04-26 11:05:51 följande:
    Nej jag kände väl inte världens pirr men jag kände en självklarhet, en trygghet och att vi passade väldigt bra ihop. Snygg också. Nu känner jag ju kärlek men att det där extra saknas. 
    Och det är det där extra du nån?stans längs med vägen har kompromissat bort av nån diffus anledning? 

Jag kan ju personligen inte tycka att man passar särskilt bra ihop om pirret saknas, jag skulle inte tycka att en man var bra match om nånting viktigt saknas i början.  Det skulle skava för mycket för att det skulle vara hållbart. 
  • Anonym (Gina)
    Fjäril kär skrev 2025-04-26 11:18:39 följande:
    Och det är det där extra du nån?stans längs med vägen har kompromissat bort av nån diffus anledning? 

Jag kan ju personligen inte tycka att man passar särskilt bra ihop om pirret saknas, jag skulle inte tycka att en man var bra match om nånting viktigt saknas i början.  Det skulle skava för mycket för att det skulle vara hållbart. 
    Ja eftersom jag dejtat under väldigt många år och inte känt så med någon under de åren och detta kändes väldigt bra för övrigt. Tänker att man ändras med åldern också och kanske har svårare att bli sådär pirrig och kär. Med tanke på att jag inte känt så på många år med någon. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Gina) skrev 2025-04-26 11:29:27 följande:
    Ja eftersom jag dejtat under väldigt många år och inte känt så med någon under de åren och detta kändes väldigt bra för övrigt. Tänker att man ändras med åldern också och kanske har svårare att bli sådär pirrig och kär. Med tanke på att jag inte känt så på många år med någon. 
    Det kanske inte handlar om svårigheter utan kanske snarare att din röda tråd genom dina dejter helt enkelt valt fel sorts män som alla saknat olika viktiga bitar för att pirret ska infinna sig.  Och att du mer än du tror kompromissat med dina egna krav. 
  • Tecum

What you see is what you get. Han lär inte ändra sig. Du har haft passionerade förhållanden förr, men det gick tydligen inte så bra. Är pirret så viktigt bör du lämna din nuvarande så snart som möjligt, för bägges skull. Men ofta är det så, man får kompromissa. Inte många får precis allt. Men kanske var du så sugen på en relation att du kompromissade för mycket? Å andra sidan, du har letat länge utan att hitta den rätte, inget säger att det kommer gå bättre om du lämnar nu.

Svårt läge, jag hade stannat alla gånger, men jag är inte den som söker passion eller det djuriska. Sex som aktivitet passar mig bättre.

• Anonym (Gina)
    Tecum skrev 2025-04-26 14:47:27 följande:

What you see is what you get. Han lär inte ändra sig. Du har haft passionerade förhållanden förr, men det gick tydligen inte så bra. Är pirret så viktigt bör du lämna din nuvarande så snart som möjligt, för bägges skull. Men ofta är det så, man får kompromissa. Inte många får precis allt. Men kanske var du så sugen på en relation att du kompromissade för mycket? Å andra sidan, du har letat länge utan att hitta den rätte, inget säger att det kommer gå bättre om du lämnar nu.

Svårt läge, jag hade stannat alla gånger, men jag är inte den som söker passion eller det djuriska. Sex som aktivitet passar mig bättre.

Nej jag funderar lite på om det är så att de man har stark passion med är till för just det, kortare passioner men inte långsiktiga relationer. Kan samtidigt inte tänka mig vara utan honom och trivs väldigt bra i vårt liv tillsammans. Oavsett vart det leder får jag nog landa i att mår jag bra av relationen stannar jag i den tills det eventuellt skulle förändras. 
    Sen kan det vara så att jag inte var öppen för samma typ av känslor när vi träffades för den precis innan var en stor hjärtesorg jag sörjde under flera år. 

Svar på tråden Blir inte förförd