• Fjäril kär

Blir inte förförd

Det låter faktiskt som att du just har sänkt dina krav och nöjt dig med denna man än att hålla dina krav... 

Om du inte kände pirret från början måste du ju uppenbarligen ha kompromissat på den punkten och tänkt att det kanske kommer med tiden?  

Potential är bara en synonym för fel val.....

• Fjäril kär
    Anonym (Gina) skrev 2025-04-26 11:05:51 följande:
    Nej jag kände väl inte världens pirr men jag kände en självklarhet, en trygghet och att vi passade väldigt bra ihop. Snygg också. Nu känner jag ju kärlek men att det där extra saknas. 
    Och det är det där extra du nån?stans längs med vägen har kompromissat bort av nån diffus anledning? 

Jag kan ju personligen inte tycka att man passar särskilt bra ihop om pirret saknas, jag skulle inte tycka att en man var bra match om nånting viktigt saknas i början.  Det skulle skava för mycket för att det skulle vara hållbart. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Gina) skrev 2025-04-26 11:29:27 följande:
    Ja eftersom jag dejtat under väldigt många år och inte känt så med någon under de åren och detta kändes väldigt bra för övrigt. Tänker att man ändras med åldern också och kanske har svårare att bli sådär pirrig och kär. Med tanke på att jag inte känt så på många år med någon. 
    Det kanske inte handlar om svårigheter utan kanske snarare att din röda tråd genom dina dejter helt enkelt valt fel sorts män som alla saknat olika viktiga bitar för att pirret ska infinna sig.  Och att du mer än du tror kompromissat med dina egna krav. 
Svar på tråden Blir inte förförd