• Anonym (Minna02)

Den där första sexuella attraktionen?

Ni som är i ett lite längre förhållande. Några år i alla fall.  Kommer ni ihåg den där nyförälskelsen och den första enormt starka sexuella dragningen? Hur länge tycker ni den höll i sig? Jag har nu varit tillsammans med min kille i sex månader. Han är världens finaste människa men jag känner redan att den där superstarka dragningen fysiskt börjar lägga sig...Kanske vill ligga typ 1- 2 gånger i veckan.  Jag alltså. Jag har inte haft så många förhållanden men kände med denna kille att " han är rätt". Och sedan första tiden låg vi ju jämt typ...Varje gång vi sågs. Ska jag se detta som ett tecken att han kanske inte är " den rätta". Eller är detta normalt? 

• Svar på tråden Den där första sexuella attraktionen?
  • Robiel

Jag tror tyvärr det är omöjligt att hålla uppe den där råstarka attraktionen som finns i början såvida man inte skiljer sig med 6 månaders intervall resten av livet. Det kommer en vardag och slentrian oavsett hur känslan var i början. Ett långt och stabilt förhållande och eldig passion är tyvärr olika saker...

• Anonym (Minna02)
    Robiel skrev 2025-04-26 18:05:26 följande:

Jag tror tyvärr det är omöjligt att hålla uppe den där råstarka attraktionen som finns i början såvida man inte skiljer sig med 6 månaders intervall resten av livet. Det kommer en vardag och slentrian oavsett hur känslan var i början. Ett långt och stabilt förhållande och eldig passion är tyvärr olika saker...

Så du tycker det är rätt " normalt " att känna som jag gör efter 6 månader? Jag trivs ju verkligen med honom och känner fortsatt att jag är kär även om passionen lagt sig en aning. Eller rätt mycket.  Tänkte det kanske är tidigt efter bara 6 månader...
  • felicityporter

Det är helt normalt det du känner och som någon annan sa är det orealistiskt att tro att den initiala starka attraktionen ska hålla i sig hela livet. Det går upp och ner med jämna mellanrum i ett längre förhållande har jag märkt. Och det är okej! Kärlek handlar om så många fler och viktigare saker än sex.

• Anonym (Intesålänge)

Tycker inte den höll i sig så länge. Första förälskelsen höll väl i några månader typ. Man väljer ju mer efter utseende i ung ålder och när en kille är snygg men visar sig ha en sämre personlighet eller är väldigt omogen, så lessnade man ju och drog. Sen fanns det killar man träffade på krogen som man plötsligt fick väldigt heta känslor för, men nästa dag när man nyktrat till undrade man vad man såg hos honom. :)

• Anonym (biologen)

Har man ett generöst belöningssystem så kan det hålla i drygt ett år, men det normala är 6-10 månader.

• Anonym (Hm)
    felicityporter skrev 2025-04-26 19:05:53 följande:

Det är helt normalt det du känner och som någon annan sa är det orealistiskt att tro att den initiala starka attraktionen ska hålla i sig hela livet. Det går upp och ner med jämna mellanrum i ett längre förhållande har jag märkt. Och det är okej! Kärlek handlar om så många fler och viktigare saker än sex.

Ja, det går upp och ner, det är likosom böljande. Det finns så mycket som påverkar runt omkring.
  • Mayjel
    felicityporter skrev 2025-04-26 19:05:53 följande:

Upp och ner? Menar du att förälskelsen kan komma tillbaka, även efter flera år ihop? Det låter väldigt praktiskt isåfall. Så man inte tröttnar på varann menar jag.
  • Anonym (Rob)

Kvinnor är märkliga.  Mkt, känslor som påverkar lusten.  Min lust är mera konstant.   Är tjejen het så kommer man alltid vilja ligga. 
    Problem skulle bara bli om tjejen slappade till sig och gick upp i vikt.

• Anonym (Sedärja!)
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-26 22:12:44 följande:

Kvinnor är märkliga.  Mkt, känslor som påverkar lusten.  Min lust är mera konstant.   Är tjejen het så kommer man alltid vilja ligga. 
    Problem skulle bara bli om tjejen slappade till sig och gick upp i vikt.

Och jag antar att du är singel ..... fortfarande.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Sedärja!) skrev 2025-04-26 22:15:36 följande:
    Och jag antar att du är singel ..... fortfarande.
    I brist på smala attraktiva kvinnor...
Svar på tråden Den där första sexuella attraktionen?