Inlåst på psyk, försköning
Strax innan jul gick min partner in i en kraftig psykos. Jag tvingade in honom till sjukhuset där dom låste in honom med tvångsvård i flera månader.
Jag känner mig otroligt ensam med detta. Det är tydligen inte första gången, men tidigare har inte jag funnits med i bilden och då har han aldrig fått vård eller medicin.
Hans vänner och familj säger nu att han inte alls är sjuk och typ du hade väl en tillfällig svacka i livet bara.
Folk tror fortfarande även att han varit inlagd för att han skulle varit självmordsbenägen?. Det fanns ingenting sånt, han var helt psykotisk däremot. Trots att jag berättat detta för familjen och dom närmaste har folk varit jätteoroliga för att han ska ta livet av sig. Och ingen lyssnar på att han har en allvarlig psykossjukdom.
Hur kan dom andra säga såhär?? Min partner börjar ju själv acceptera att han är sjuk, att han behöver medicin. Och så ska omgivningen ifrågasätta detta och typ bara säger sånt som att han borde träna med tunga vikter, äta extra mycket omega 3 och den typen av saker, vila mer?