• Anonym (Jag)

Han försöker få sex trots allt

Jag får av medicinska skäl inte bli gravid nu och jag kan inte använda prev. Vi har pratat om det så många gånger, men ändå försöker han få komma in så fort jag går med på att vara intim... det är som att han glömmer i stunden och det har gjort att jag undviker det helt... Han kan inte använda kondom heller utan att tappa känsel.

Det här är så påfrestande och vet inte hur jag ska hantera det... någon med råd?

• Svar på tråden Han försöker få sex trots allt
  • burleskburkläsk
    Anonym (Jag) skrev 2025-04-26 23:47:32 följande:
    Han försöker få sex trots allt

Jag får av medicinska skäl inte bli gravid nu och jag kan inte använda prev. Vi har pratat om det så många gånger, men ändå försöker han få komma in så fort jag går med på att vara intim... det är som att han glömmer i stunden och det har gjort att jag undviker det helt... Han kan inte använda kondom heller utan att tappa känsel.

Det här är så påfrestande och vet inte hur jag ska hantera det... någon med råd?

Vad menar du????
  • Anonym (Usch)

Låter som ingen vidare man detta. Jag hade nog gjort slut om jag vore du MEN ett alternativ om ni vill ha ett sexliv trots era bekymmer så finns pessar som du kan prova. 

• Anonym (Vill inte)

Han glömmer inte, han är inte allergisk och han tappar inte känseln. Klart han kan använda kondom, han VILL inte bara. 

• Anonym (Inte för att vara sån men....)

Min fråga är om du vill ha sex och är intresserad av att hitta en lösning eller om du vill slippa undan sex? 

Jag tror nämligen att din man försöker se möjligheter istället... 

Du blir inte automatiskt gravid av att han för in sin penis och att ni har sex.  Det är själva utlösningen som inte ska hamna i dig. Och det går att lösa på olika sätt - under förutsättning att DU vill se lösningar...

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Inte för att vara sån men....) skrev 2025-04-27 01:08:39 följande:

Min fråga är om du vill ha sex och är intresserad av att hitta en lösning eller om du vill slippa undan sex? 

Du blir inte automatiskt gravid av att han för in sin penis och att ni har sex.  Det är själva utlösningen som inte ska hamna i dig. Och det går att lösa på olika sätt - under förutsättning att DU vill se lösningar...

Ditt inlägg är typ "jag blöder från kuken och det kommer slemklumpar emellanåt och hon vill ha sex men hon tappar känseln av kondom vad ska jag göra? och ba, alltså vill han ha sex hittar han en lösning oavsett om kuken blöder och det kommer slemklumpar. Vill HAN se en lösning hittar han den även om kuken faller i bitar.
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Inte för att vara sån men....) skrev 2025-04-27 01:08:39 följande:

Men jag kanske är  orättvis. Du kanske har blödigt från kuken och haft slemklumpar och allt och ändå försökt se möjligheterna istället?
  • burleskburkläsk
    Anonym (Gonerik) skrev 2025-04-27 01:09:49 följande:
    Man hänförs av kunskaperna.
    Enastående! 🙈
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vill inte)
    Anonym (Gonerik) skrev 2025-04-27 02:10:43 följande:
    Vad är nu det för ett nytt ord då? "Blödigt"? Vad betyder det?
    Jaja. Försökte få det lite mer grafiskt för att visa hur orimligt en sådan begäran är.
Svar på tråden Han försöker få sex trots allt