• Anonym (Fundersam)

Problem

Börjar bli galen då jag lever sambo med ett barn men är så sjukt kär i en annan som jag har kommit nära. Jag är nästan säker att hon känner samma för mig. Hon är singel. Problemet är ju att jag känner mig som skit för att jag känner såhär. Vet inte vad jag ska göra. Innan hon kom in i bilden kände jag även att det här med delad vårdnad verkade som en bra lösning, och det har ju inte minskat sedan hon kom in i bilden. Nu lever jag egentligen bara i förhållandet pga barnet. 
    Man har ju bara ett liv brukar jag tänka. Är inte jag med värd att leva som jag vill men såklart vara ansvarig förälder. Även om jag inte går direkt till den andra tjejen såklart, så brukar ju detta tyda på att nuvarande förhållande inte är helt passande. 
  • Svar på tråden Problem
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fundersam)

Ingen mer input?

• KimLinnefeldt

En förälskelse brukar hålla i sig i några månader eller ett år. Försök hålla grytan puttrande den tiden, utan att bryta upp från ditt förhållande. Du kanske till och med kan ha sex med den nya kvinnan, känna hur det känns. Men berätta det i så fall aldrig för din nuvarande sambo.

• Anonym (Fundersam)
    KimLinnefeldt skrev 2025-04-28 11:44:49 följande:

En förälskelse brukar hålla i sig i några månader eller ett år. Försök hålla grytan puttrande den tiden, utan att bryta upp från ditt förhållande. Du kanske till och med kan ha sex med den nya kvinnan, känna hur det känns. Men berätta det i så fall aldrig för din nuvarande sambo.

Oj. Nja sex kommer jag inte ha. Väldigt extremt. Utan mera att detta är kanske en indikation att separera? Sen om det blir ett nytt förhållande med denna tjej eller nån annan är ju en annan sak tänker jag. 
  • Anonym (Fundersam)

Ingen mer tanke från folk?

• Anonym (B)

Vad är det som inte fungerar i din nuvarande relation?

• Just Precis

Jag tror att man kan bli förälskad trots att man har en bra relation. Men har man en bra relation vill man jobba emot förälskelsen för ursprungsrelationens skull. Vill du göra det så ska du undvika din nya flamma helt, det är det enda sättet.

Men här låter det ju som att du har givit upp på din kärleksrelation med din sambo redan innan. Jag tror att ett barn kan växa upp helt lyckligt med föräldrar som bara är vänner, men jag tycker inte att det är schysst mot din sambo att stanna om du checkat ut känslomässigt. Hon förtjänar mer än så.

• Anonym (Fundersam)

Ok tack. 

Det som inte fungerar är ju att jag inte har de där känslorna man vill/bör ha. Ser henne som en syster typ. Vi bara får det att gå ihop vilket säkert är vanligt men jag känner ingen attraktion, nästan tvärtom. Jag är mest för att det är smidigast för alla andra. Inte för att jag vill. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-04-28 14:27:36 följande:
    Oj. Nja sex kommer jag inte ha. Väldigt extremt. Utan mera att detta är kanske en indikation att separera? Sen om det blir ett nytt förhållande med denna tjej eller nån annan är ju en annan sak tänker jag. 
    Ja, förståndigt. Risken är att man skadar sig själv eller den nya, annars. Bäst att avsluta det ena innan man påbörjar det andra, så man går in i det med klar blick, inte som en språngbräda ut ur ett förhållande.
Svar på tråden Problem