Skulder, vart gör mina pengar bäst skillnad?
Hej jag radar upp mina lån först
Hej. Ja skulle släka ner lån ett efter ett, skulle kännas bättre att få bort hela och bli mer pepp att fortsätta!
Betala av på lånet med högst ränta först.
Kanske självklart: Du kunde ta ett samlingslån med bättre ränta hos någon bank och lösa alla lånen. Där du har lönekontot kanske?
Beror på. Hur ser det ut varje månad? Räcker pengarna du får in till det du behöver plus lånen? I så fall: betala på det med högst ränta.
Om du däremot har svårt att få lönen att räcka till det nödvändigaste, så hade jag betalat av ett lån helt så att en inbetalning försvinner och du har lite mer pengar att köpa mat för. 700 spänn extra gör ju stor skillnad om man är barskrapad den 20:e varje månad.
Grattis, starkt jobbat!
Ekonomiskt är det smartast att betala av på det dyraste lånet först. Om det blir 70000 totalt som du betalar av så tjänar du 8015 kr i ränta som du inte behöver betala på det dyraste lånet, jämfört med 6930 kr på det billigaste på ett år. Inte jättestor skillnad med andra ord, för dina räntesatser skiljer inte kolossal.
Det kan kännas psykologiskt viktigt och motiverande att beta av en efter en av skulderna. Känner du så, så tycker jag att du ska betala av det lägsta lånet först, och sen det näst lägsta och till slut lägga alla pengarna på avvetalning av det största.
Det är kanske dessutom administrativa avgifter som du behöver betala för att ha lånen, och som försvinner när di löst hela lånet.
Hög ränta på lånen och då är det inte bolån. Undrar hur du kommit upp I sådana summor där du gissningsvis inte har någon säkerhet?. Vad har du gjort, spelskulder? Nu är du ju i alla fall på rätt spår, och oavsett kommentarerna här måste det bli lånet med den högsta räntan som du ska koncentrera dig på. Du har lån men som jag uppfattat det har du inte "Kronkalle" på halsen, tack och lov. Du måste hålla koll på alla lånen, ränta och amortering, men extra amortering på det dyraste lånet.
Hur bor du på för vis ?
har du inget bo lån på lägenhet eller hus ?
kanske smartare att köpa en lägenhet och försöka lösa ut dina skit lån dvs lägga in dem i boende lånet eller låna upp och betala av dem.
där får du 4% ränta på bo lånet
Hur bor du på för vis ?
har du inget bo lån på lägenhet eller hus ?
kanske smartare att köpa en lägenhet och försöka lösa ut dina skit lån dvs lägga in dem i boende lånet eller låna upp och betala av dem.
där får du 4% ränta på bo lånet
Gudars skymning vilka lån!
Du har två vägar du kan gå, antingen betala av det minsta och lägg till de pengar du skulle lagt på det på det näst minsta lånet och sedan fortsätt så och beta av.
Eller så lägger du pengarna på lånet med högst ränta. Generellt borde du ringa och förhandla och sen jobba arslet av dig för att bli av med dem. De där lånen kostar dig mycket pengar!