Utvecklas olika?
Jag och mina tjejkompisar som jag träffat efter jag fått barn satt och pratade om hur vi utvecklats som människor.
En av tjejerna uttrycker att hon började utvecklas när hon blev 30 och fick barn.
Innan detta hade hon jobbat på ett lager med samma arbetsuppgifter i 10 år. Hon hade samma sedan hon va 21 år.
Jag själv upplever att jag utvecklades massor mellan 20-30 alltså innan jag fick barn. Jag reste runt i världen, bodde ett år utomlands, jag studerade på universitetet och flyttade periodvis runt i Sverige också för att utvecklas inom mitt yrkesområde. Jag dejtade massor, många olika typer av män, vilket gjorde att världen öppnades på olika sätt. Alltifrån finansmän som va ekonomiskt oberoende till män som typ bara skulle ta dagen som den kom, gå barfota på gräsmattan och andas in livet?
Sen när jag träffade min man visste jag att det var helt rätt, jag hade ju träffat så många typer innan att jag då visste vad jag verkligen ville ha.
Kan våra livsstilar påverkat hur vi upplevde någon typ av utveckling?
Jag tycker självklart jag utvecklats sedan jag fått barn. Men det är på ett annat sätt liksom.
Hur tänker ni andra?