Inlägg från: Anonym (Palle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Palle)

BMI för fetma sänks till 27

Anonym (BMI 30) skrev 2025-04-27 14:00:53 följande:

Du vet att det finns folk med muskler som har ett BMI på 27 så alla är inte feta.

Menar du att du har så mycket muskler?
  • Anonym (Palle)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-27 20:17:34 följande:

Get laid. 

Feed your cat and drink your wine
  • Anonym (Palle)

Varför är det så många som är fixerade vid Robs preferenser?

• Anonym (Palle)

Det är så många kvinnor här som fightas med näbbar och klor för att hitta anledningar till övervikt. Elefanten i rummet, att man äter för mycket och rör på sig för lite, är det ingen som ens vill överväga än mindre diskutera.

Även om det gäller majoriteten av oss idag, från barn till vuxen.

• Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 07:53:18 följande:
    Varför sitter du bakom skärmen och direkt ljuger du om anledningen till att kvinnorna "fightas med näbbar och klor"  för att hitta anledningar till övervikt?

Det kvinnorna i denna tråden kämpar för med näbbar och klor är att TS lägger ned sina jävla patetiska punktmarkerande påhopp på kvinnor om kvinnors fetma, då det är enbart kvinnorna han hoppar på i sina trådar om fetma.

Fetma är, enligt TS egna länkar också, värst bland männen om man skall blanda in könsperspektivet, men  ändå väljer TS att enbart punktmarkera kvinnors fetma. Ändå vägrar TS att diskutera fetma problemet under könsneutral vinkel och enbart punktmarkerar kvinnorna.

Så pom man skall diskutera elefanten i rummet, så borde faktiskt TS lägga ned sin fatshaiming och enbart punktmarkera kvinnorna som han gör i sina "fettma trådar".
    Jag skrev att det gällde majoriteten av oss. Det gäller även män och barn idag.

Skillnaden är att kvinnor är betydligt mycket känsligare för denna form av kritik.
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 09:11:52 följande:
    Ja DU skrev det ja.. Men vad har det med saken att göra och vad hjälper det när TS redan satt tonfallet för denna tråd igen,m som med alla andra av sina trådar där han enbart punktmakerar kvinnors fetma och fatshaimar kvinnor?

Du själv inledde ju med detta patetiska, citerar dig och dina egna ord från inlägg #65:

"Det är så många kvinnor här som fightas med näbbar och klor för att hitta anledningar till övervikt."

(slut på  citatet)

Och fortfarande är det ett falskt påstående.
    Ingen kvinna kämpar med näbbar och klor för att hitta anledningar till övervikt. Utan de kämpar med näbbar och klor att slippa bli punktmarkerade och fatshaimade.
    Är det så svårt för dig att fatta detta?

Nu försöker du komma med mer patetiska utlåtande som att "kvinnor är mer känsliga för denna form av kritik".

Diskussionen hade nog hamnat på en helt annan nivå, även bland kvinnorna, om TS hade låtit bli   att enbart  fatshamia kvinnorna, och enbart punktmakera kvinnorna,  och TS hade valt att göra rätt från början, d.v.s diskuterat det ur ett könsneutralt perspektiv..
    Så nej det har inget med känslighet för "denna form av kritik" som du vill ha det till.

Det är många kvinnor här som inte gillar att bli kategoriserade som överviktiga fastän dom är det. Det är mycket enklare att hitta en anledning till sin fetma än att göra något åt den. Om man inte brytt sig om sin övervikt, så hade man inte reagerat på TS trådstart. Egentligen vet man att man borde ta tag i sig själv om man är överviktig.

Det ÄR fler kvinnor som bryr sig om utseendet eftersom det värderas på ett annat sätt på kvinnor. Även om det såklart spelar roll för män och många män är också överviktiga.

• Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 11:22:46 följande:
    Men herre gud...
    Du vill alltså inte ta till dig fakta? Det är var ditt svar signalerar.

Man måste inte "kategorisera" ett kön enbart när det handlar om fetma. Det som är ironioskt är ju som sagt att TS kategoriserar ju kvinnor, medan det är männen som är den överrepresenterade gruppen med feta personer.
    Vilka fakta är det jag inte tar till mig? Upplys mig gärna.
  • Anonym (Palle)
    Agda90 skrev 2025-05-01 09:54:35 följande:
    Men ge fan i att kategorisera kvinnor! 
    Om en kvinna väger 100 kg eller 50 har du inte med att göra!
    Sköt ditt eget!
    Om man vistas på ett allmänt diskussionsforum, så kan man nog inte bestämma exakt vad andra diskuterar och vad dom har för åsikter. Har du någonsin fungerat för dig förut?
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 16:16:04 följande:
    Varför kvinnorna är upprörda i denna tråden. Du fortsätter ju att (felaktigt) tjata om att "det är ju känsligare för kvinnorna detta.

När sanningen är den att det är TS punktmarkerande och kategoriserande om kvinnor och att han enbart pratar om kvinnors fetma, som gör kvinnorna förbannade i denna tråden.
    Om man är så övertygad av vad som är den absoluta sanningen är det svårt att diskutera vad sanningen egentligen är. Jag tror inte som du, men är beredd att lyssna på och bemöta dina argument.
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-01 22:03:10 följande:
    Jo säkert..
    Månen är gjord av ost och grisar kan flyga.
    Varför blir du så sur över detta? Varför är det så känsligt för dig?
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 07:37:08 följande:
    Varför utgår du från att man är sur? 🙄

Man kan vara sarkastisk utan att vara sur. Men det kanske inte funkar i din tankevärld? 🙄
    Din sista mening är beviset att du blir sur. Om du hade utelämnat sista meningen, så hade man inte uppfattat det på samma sätt. Det är som att du måste trycka till, låta en aning nedlåtande eller som du kallar det, sarkastisk.

Reflektera över hur ditt inlägg hade tolkats om du utelämnat sista meningen.
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 09:18:32 följande:
    Oh ja det ultimata beviset.. Jajamensan... 🙄

Bara för att man frågar om det inte funkar i din tankevärld så måste det ju vara det ultimata beviset på att man är sur eller hur? 🙄

För din information, om du nu mår bra av att inbilla dig själv att jag skulle vara sur,  b, varsågod, det får du väl göra det. Fast kom ihåg det är något du inbillar dig och stämmer inte med verkligheten. Varken du gillar fakta eller inte.

Undra vad det är mer för icke bevis du skall komma med denna gången för att kunna hävda att jag är sur?🙄

Jag väntar...😏
    Eftersom du fladdrar iväg i en salig blandning av sarkasmer och smilies så råder jag dig till att backa igen och reflektera över inlägg #99. Hur tror du att inläggets ton hade förändrats om du skippat sista meningen?

Jag tänker att du förstår detta. Sen om du vill erkänna detta är en helt annan sak.
  • Anonym (Palle)
    EnAnonumius skrev 2025-05-02 12:43:00 följande:
    Och hur vore det om du backade och tänkte efter lite själv. Bara för att "något KAN uppfattas på ett visst  sätt", är det inte samma sak som att det "måste vara så".

Men du har ju i dina senaste inlägg saknat intresse och diskutera sakfrågan, och varit mer intresserad av att spekulera om personen bakom datorn. Har du inget vettigare för dig än att sitta och spekulera om personen bakom en skärm?
    Det är väl relativt viktigt att analysera vem man diskuterar med. Om det är en person som är ute och cyklar, så är det hen säger inte värt mycket.

Nu menar jag inte dig, utan generellt sett.
Svar på tråden BMI för fetma sänks till 27