• Anonym

BMI för fetma sänks till 27

Mycket märklig rubrik då BMI-gränserna inte ska ändras...

Rob och hans besatthet av magra kvinnor är inte frisk. Speciellt inte då han själv är halvmullig och kort, enligt egna uppgifter.

Han mår uppenbarligen dåligt av din egen fysik och väljer att klanka ner på andras för att må lite bättre själv.

• Anonym
    Anonym (tjo) skrev 2025-04-29 12:20:25 följande:
    BMI stämmer lika lite på kvinnor med stor muskelmassa. Men - jag tvivlar på att du eller de flesta andra människor är såpass vältränade att man kan bortse från BMI. Det är ett ytterst fåtal som har så mycket muskler. 

Att folk har för hög fettmängd i kroppen tyder mer på att folk är för stillasittande och tränar för lite än att de väger för mycket. Det är inte en lägre vikt som kommer att ge dem högre muskelmassa, det kan bara träning ge dem. 

Det viktigaste för äldre människor är att STYRKETRÄNA. Bygga och behålla muskelmassa. Det är ungdomens källa oavsett vikt. 
    BMI för extemt vältränade är nog mest det gäller, min son hade 32 när han var med i Sveriges starkaste man för några år sedan. Inte en gnutta synligt fett.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-29 11:53:33 följande:
    Nej, men BMI gränserna är felaktiga. Verkar vara många som känner sig träffade för Fetma eller övervikt.

Jag har inga problem med min fysik. BMI stämmer inte på vältränade män.
    Du tycker det ja, det framgår tydligt i alla dina trådar.
    Dock är det kunniga och utbildade människor som tagit fram de gällande gränserna.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-29 22:35:46 följande:
    Du verkar inte så kunnig då borde du veta att BMI är ett trubbigt mått som kom till på 1830-talet.
    Skulle du istället få efter det ner korrekta sättet att mäta. Genom fettprocent skulle de se att minst 75% av alla kvinnor är feta.
    Nej, men teorin är efterbearbetad. Det borde du veta.
    Eller tror du att den medicinska vetenskapen legat i stiltje i 200 år?

Din äckliga definition av fetma är sjuk.

Undrar hur stor procent av männen som är kortväxta, dvs under 180 cm...
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-29 22:57:44 följande:
    Inget troll, det är sanningen.
    De flesta kvinnor ligger över bmi 22 och säkert väldigt många har så mycket som bmi 27. Så att de går i spinn var väl inte oväntat.

22 är helt normalt.
  • Anonym
    Anonym (29) skrev 2025-04-30 00:13:10 följande:

Räknade nyss ut att jag har en bmi på 29. Har gått upp i vikt pga klimakteriet senaste året, och har alltid varit smal förut. Har gått upp 13 kg på två år. Men när jag väger 13 kg mindre har jag normalvikt! Hur kan 13 kilo vara normalvikt-fetma? Jag trodde alltid fetma var 30-40 kg över normalvikt!

Att skylla på klimakteriet är bara ett svepskäl.
  • Anonym
    Agda90 skrev 2025-04-30 10:46:09 följande:
    Du och TS hade blivit ety utmärkt par!!
    Fast vänta lite. Enligt ts är du fet så han vill inte ha dig.
    Och det där med "bred benstomme" är bara enkelt att skylla på. Utöver det så heter det kraftig benstomme.
  • Anonym
    Anonym (29) skrev 2025-04-30 23:59:06 följande:
    Nej kvinnor går upp i vikt då!
    Nej.
     Jag gick inte upp ett gram under klimakteriet. 
    Alla gör inte det, ingen behöver göra det om det bara anstränger sig en smula. 
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-01 21:19:35 följande:
    De flesta män föredrar en slank tjej.  Det är ytterst sällan du ser kända män med en mullig kvinna.  Utan de flesta har en slank yngre tjej som kunnat varit modell eller också är det.

Kvinnor bryr sig mindre om det yttre. Om vi bortser från längd.  Huvudsaken han är lång så skiter de i om han har en pappakropp.  Vad som är viktigare är att han är populär och framgångsrik.  

Du har rätt i att långa män är mycket mer attraktiva än korta.
    Men pappakropp?

Har inte sett något särskilt när det kommer till kroppen på fäder. Dock är en man med ungar totalt ointressant för mig.  Då är jag hellre själv. 
Svar på tråden BMI för fetma sänks till 27