Hur hanterar mig att bli dumförklara?
Enklast måste ju vara att du är säker på att du uppfattat rätt innan du rättar honom eftersom hans "dumförklarande" av dig är resultatet av att du "dumförklarat" honom först.
Enklast måste ju vara att du är säker på att du uppfattat rätt innan du rättar honom eftersom hans "dumförklarande" av dig är resultatet av att du "dumförklarat" honom först.
Tack för din förståelse. Jag förstår givetvis vad det andra menar när det säger jag dumförklarar honom först, genom att rätta honom. Men jag tror inte att vi säger det på samma sätt till varandra. Ibland rättar jag honom, som ibland blir fel och då är jag snabb med att ursäkta mig och säga att jag förstod fel och att han hade rätt. Men då blir det alltid samma visa varje gång att han himlar med ögon och typ gör mig till åtlöje som även påminner mig om hur min pappa var. Så jag tror även jag blir lite triggad av hans sätt att reagera.
Men tack att du förstår mitt problem pga diagnosen. För jag tror mycket ligger i det. Jag skyller inte på diagnosen men det är ju pga som jag kanske reagerar starkare på miner, och tilltal osv. Att jag tar åt mig mer även om han inte menade något illa.
Jag har försökt prata med honom måååånga gånger. Och tryckt på det här att jag har en diagnos som gör att jag uppfattar saker annorlunda. Men jag förstår att det även är svårt för honom att hantera mig.
Jag hatar ju umgänge i stora grupper. För mig är det en mardröm. När vi är på fest, vilket händer sällan (tack och lov) måste jag alltid gå iväg för mig själv och ladda batterierna. För jag blir så extremt trött av alla intryck och tankar osv. Men det är jobbigt när folk inte förstår det.