• stina8103

Hur ofta går era män ut?

Min sambo går ut ofta och jag tycker det är jätte jobbigt. 1-2 gånger varannan vecka och jag blir jätte frusterad. Vi har diskuterar länge kring detta men vi förstår inte varandra. Jag tycker inte det känns som ett givande sätt att roa sig på och tycker det är slöseri med tid, dessutom kommer han hem halvfull varje gång och jag kan bli riktigt tokig på det. Jag vet att han har all rätt till att göra vad han vill, trots detta är det så svårt att inte känna att jag har rätt och att jag får en slags nedlåtande attityd mot honom när han ska ut. Vi bor i en liten håla en timme från Stockholm, här är världen mycke liten för de flesta och själv (flyttade hit för ett par år sedan) har jag väldigt få jag umgås med. Jag har inget gemensamt med nyköpingsbor som på helgen slår på stort och åker till Heroncity och tittar på bio lixsåm... min sambo däremot har bott här i snart 10 år och nöjer sig.  
    Ärs, allt detta handlar väl mer om existensiella faktorer mer än hur många gånger han vill ut på Oliver Twist.
    Det är i alla fall jobbigt och jag blir ofta arg utan att kunna få utlopp för det. han blir undrande och fattar inte varför han inte kan få roa sig och jag blir besviken på att inte kunna uttrycka bättre vad det är som stör mig så. SUCK. Jag är snart 30, han är 32. Borde jag göra en förändring eller är det han som borde utvecklas? 

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?