Inlägg från: Roisin Dubh |Visa alla inlägg
  • Roisin Dubh

Hur ofta går era män ut?

Det där låter inte alls bra om du frågar mig!

Borde han inte hellre vilja koppla av med sin familj om han jobbat hela veckan?
    Du måste ju också få avlastning och alldeles egen tid för dig själv annars går du under!

Ta ett snack med honom och berätta hur det känns för dig! Använd inte anklagande ord som "du ska alltid" eller " du gör aldrig". Då ställer han sig säkert bara i försvarsposition och det blir bråk. Berätta istället helt och hållet hur situationen är utifrån ditt perspektiv! Tala om för honom hur din vardag ser ut, berätta hur du har det och hur du skulle vilja ha det. Förhoppningsvis tar han det till sig bättre då och det blir förändring. Om han bryr sig om dig, vilket man ju får anta, så borde han vilja se till att du mår bra också!

Min man går ut mycket sällan. Han har inget direkt behov av det utan det blir bara när det händer något speciellt, t.ex om en kompis fyller år eller när det är festival. Det blir max 5 ggr om året! Jag är själv ingen utemänniska och vi trivs båda bättre hemma med familjen när vi är lediga.

• Roisin Dubh

mseklund,

men bara för att man litar på sin kille betyder ju inte det att man ska acceptera att han går ut varje helg? Alla har vi våra prioriteringar och jag skulle nog ta väldigt illa upp om min man hellre spenderade sina lediga lördagar ute på krogen än tillsammans med mig och vårt barn. Det hade åtminstone jag tolkat som att han inte hade tillräckligt intresse för sin familj utan helst skulle vilja vara ungkarl igen.

Svar på tråden Hur ofta går era män ut?