• Anonym (Lisa)

Gravid precis innan ivfuppstart MISSFALL

Som rubriken lyder är så jäkla besviken på världen och min kropp. 
    Skulle starta upp ivf för två veckor sedan och väntade på
    Mensen. Vi har försökt över ett år och nu när jag väl ska börja behandlingen blir jag gravid samma vecka. Vart så glad att jag kastade alla med mediciner jag hämtade ut inför uppstarten och ringde mottagningen och berättade, till min stora besvikelse fick jag missfall så jag fick känna på lyckan över att vara gravid i drygt en och en halv vecka. Är så sjukt orolig över att jag ska få vänta ett år till. Hur fungerar de där? Erbjuder kliniken ändå hjälp efter missfall eller anser dom att man måste vänta själv ? Har aldrig haft missfall förr heller och trodde verkligen inte jag skulle få ingå i den målgruppen. Hur räknar landstinget ? Måste jag vänta ett år till nu med att försöka? Är så
    Orolig och ledsen vet inte vart jag ska ta vägen. 
  • Svar på tråden Gravid precis innan ivfuppstart MISSFALL
  • Anonym (Lisa)

Puff ? 

• Anonym (Lisa)

Ingen som vet ?

• Anonym (Lisa)

Seriöst ingen som vet ?

• PrettyTiedUp

Hej! Jag har varit med om samma som dig, vi hade lämnat spermaprov och skulle påbörja IVF, blev gravid, fick missfall och fick vänta 1 år till (Dalarna). Hoppas du slipper vänta 1 år till! 

• Anonym (Lisa)

Men skojar du? va hemskt 

• Anonym (Lisa)

Vart du inte gravid under tiden?

• Anonym (Josefine)

Jag har en vän som fick missfall efter att IVF-remissen var skickad till en privat klinisk, dock regionfinanserad. 

Det blev en fördröjd start till IVF utifrån missfallet, men väntetiden räknades inte om. Utan dom bedömde henne och bedömde när hennes kropp var redo för IVF.

• Anonym (Josefine)
    Anonym (Josefine) skrev 2025-04-28 10:43:41 följande:

Jag har en vän som fick missfall efter att IVF-remissen var skickad till en privat klinisk, dock regionfinanserad. 

Det blev en fördröjd start till IVF utifrån missfallet, men väntetiden räknades inte om. Utan dom bedömde henne och bedömde när hennes kropp var redo för IVF.

Var det ett otydligt svar? Hon behövde alltså inte vänta pga regler, utan bara för att hennes kropp skulle vara redo. Är lite osäker, men tror det tog ca 2 månader då hennes mens inte kom tillbaka direkt.
  • PrettyTiedUp
    Anonym (Lisa) skrev 2025-04-28 10:35:18 följande:

Vart du inte gravid under tiden?

Nej, det blev jag inte.
  • Anonym (Lisa)

tack för svar. Vilken regionen gällde det? :)

Svar på tråden Gravid precis innan ivfuppstart MISSFALL