• Anonym (Petig)

Hur säger man till om mustascheen?

Min chef har odlat mustasch och jag tycker inte det är snyggt. Han passar i skägg och mustasch och utan...men inte bara den här mustaschen. Grejen är att han ser väldigt bra ut egentligen men mustaschen förstör helt. Skulle jag tänka som en kille så är han en nia utan den men med den är han en etta.

• Svar på tråden Hur säger man till om mustascheen?
  • Anonym (Mhm)

Du gör ju som du vill förstås, men varför behöver man säga nåt om det ens? Det är väl en privat angelägenhet om man vill ha mustasch eller inte. 

• Anonym (Herregud)

Att vädra synpunkter kring chefens utseende är ett snabbt och effektivt sätt att bli skickad till HR-avdelningen för en muntlig varning. 

Men visst, kör på bara. YOLO!

• Anonym (Ellen)

Man säger inte till om mustaschen, inte om han inte ber om din åsikt.

• Anonym (Petig)
    Anonym (Mhm) skrev 2025-04-28 18:50:00 följande:

Du gör ju som du vill förstås, men varför behöver man säga nåt om det ens? Det är väl en privat angelägenhet om man vill ha mustasch eller inte. 

Av omtanke? Och den stör. Han är 40 iofs men med mustaschen ser han ut som 40 med :(
  • Anonym (Petig)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-04-28 18:50:57 följande:

Att vädra synpunkter kring chefens utseende är ett snabbt och effektivt sätt att bli skickad till HR-avdelningen för en muntlig varning. 

Men visst, kör på bara. YOLO!

Du fråga kanske men kan jag ta upp hans mustasch med HR?
  • Anonym (Petig)
    Anonym (Petig) skrev 2025-04-28 18:54:33 följande:
    Du fråga kanske men kan jag ta upp hans mustasch med HR?
    Dum fråga. Skrev för fort.
  • Anonym (Mhm)
    Anonym (Petig) skrev 2025-04-28 18:51:52 följande:
    Av omtanke? Och den stör. Han är 40 iofs men med mustaschen ser han ut som 40 med :(
    En kvalificerad gissning. Han har mustasch för att trivs med det, och vill förmodligen inte bli kommenterad om den. Det är rätt oprofessionellt att kommentera chefens utseende (tycker jag). Sen kan man väl tycka vad man vill, men det är inget man säger högt. 

• Anonym (E)
    Haha... "stör"

Nej, du säger inget öht eftersom du inte har ett skit att göra med hur han vill ha sitt ansiktshår

Med tanke på dina svar så tror jag dock att det är en lite sen/väldigt tidig fredagstråd, trodde skolan hade börjat igen
  • Queen81

Varför i hela friden skulle du uttrycka din åsikt om din chefs utseende? Och varför tror du han är intresserad av detta?
    Skulle aldrig falla mig in, allra minst till chefen. Men skulle inte pracka på någon överhuvudtaget en oombedd åsikt om hens utseende.

• Anonym

Det behöver du inte fundera på alls 
    Man kommenterar inte folks utseenden

Svar på tråden Hur säger man till om mustascheen?