Inlägg från: Anonym (Johanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Johanna)

Tiden mellan äl och bim

Ville bara säga att jag inte tror man måste undvika alkohol helt mellan ÄL och BIM även om det skulle visa sig sen att man är gravid. Man behöver kanske inte supa skallen av sig  något glas vin skadar inte. Tänkte att det blir jobbigt om man ska undvika en massa saker varje månad innan man ens vet om man är gravid.. Jag har fyra barn och de flesta av graviditeterna har jag druckit alkohol innan jag visste. Med första barnet var det till och med väldigt mycket vid ett tillfälle (fest) men allt gick bra ändå. 

Med det sagt så måste man såklart inte dricka , jag dricker själv knappt nu utom något glas vid speciella tillfällen men om man vill det ska man inte behöva känna att man inte får. Samma med till exempel kaffe och sånt.. 

Annars är väl det bästa att försöka göra saker och leva som vanligt , vet att det kan vara svårt.. Och tänk på att är normalt att det tar tid även om det inte är något fel. Mitt första barn tog ca 1,5 år (och ett missfall) med kanske inte aktiva försök men oskyddat sex fast jag bara var strax över 20. Fjärde barnet blev till på första försöket när jag var 36. 

Lycka till Hjärta

Svar på tråden Tiden mellan äl och bim