Är skilsmässa alltid rätta vägen?
Jag vill höra era åsikter och era historier angående skilsmässa.
Jag är gift sedan tio år tillbaka och har tre barn. Min man jobbar heltid och slutar klockan 16.30. Därefter är han ledig. Han lyfter inte ett finger för att hjälpa mig eller göra någonting relaterat till barnen. Jag gör ALLT. Och missförstå mig inte, jag tycker om att laga mat och ta hand om barnen. Det är mitt liv. Men att se honom sitta i soffan med sin mobil och inte ens lyfta blicken när hans barn pratar med honom eller berättar något om skolan krossar mitt hjärta. Barnen räknar inte med honom längre. Dom är vana att han inte lyssnar, inte bryr sig eller inte följer med på aktiviteter. Han är så jävla ointresserad av sin familj. Hans mobil är hans liv. Och när jag tar upp det säger han något i stil med: "Ja men börja jobba heltid då så får du se hur det är." Som om jag inte hade behövt laga mat, städa och vara med barnen om jag jobbat heltid.
Jag tänker att jag har två alternativ. Antingen stannar jag och förblir utarbetad och trött men behåller dom ekonomiska fördelarna och mitt hem. Eller så skiljer jag mig och slipper ta hand om en jävla mansbebis men får dålig ekonomi och måste flytta.
Till saken hör att vi inte bor i Sverige och jag vet inte riktigt hur det fungerar här.
Hur hade du gjort i mitt ställe?