• Anonym (Jobbigt)

Singel och över 35

Hej, 

35 årig man som bor i svensk storstad.

För att hålla det så kort jag kan.. För fem år sedan tog mitt senaste förhållande slut (blev lämnad). Blev ordentligt ledsen över detta och hamnade i depression under ett tag. Kommit mer eller mindre tillbaka på banan igen och dejtat i ungefär tre år. Jag ser "bra" ut och hittar dejter via tinder osv.

Men.. jag är väldigt kräsen och har svårt att tycka någon är attraktiv. Kan gå på flera dejter men känner jag ingen attraktion blir det stolpe ut.. Jag vill skaffa familj och ett stabilt förhållande men känner att jag inte hittar "rätt". Att kasta sig in i ett förhållande för sakens skull känns fel.

Jag träffade en tjej under ett par månader men kändes inte helt 100 och det tog slut.. ska man nöja sig och inse att attraktion avtar med tiden ändå? 

Finns det någon därute som kan komma med råd? Jag är ute på krogen och pratar med folk, lägger löjligt mycket tid på tinder, försöker hitta connections överallt.

Är alla bra personer upptagna? Har någon liknande erfarenhet? 

• Svar på tråden Singel och över 35
  • Anonym (Rob)

Det blir svårare att träffa en attraktiv kvinna ju äldre du blir... 
    Kvinnors viktkurva går parallellt med åldern. Samtidigt som den där sötheten också försvinner.  

Samtidigt bor du i en storstad så ditt utbud borde ändå vara ganska stort om du ser "bra" ut som du påstår.

Personligen är jag inställd på att leva singel resten av livet. Istället för att vara tillsammans med en kvinna jag inte finner attraktiv.

• Anonym (?om)

Om målet är att skaffa familj och bli gamla ihop fokusera mer på person som du vill ha som mor till dina barn och som du kan bli gammal tillsammans med. 

Minder på det optimala utseendet.  Era utseenden kommer förändras 

• Anonym (Familj)

Håller med ovan. Om du vill ha familj så är det nog bäst att fokusera på hur personen är, mer än att du är initialt fysiskt attraherad. Du närmar dig 40.

• Anonym (Elena)

Nu är jag en kvinna men vet att min man var singel i fem år  och smådejtade i 3 år innan han träffade mig. Han bodde i mellanstorstad och dejtade en del, men som du beskriver, oftast handlade det om 1-2 dejter, sedan avslutades det då attraktionen inte fanns. Han hade ett försök till längre relation för att se om känslorna skulle växa fram, men det funkade inte. 

Mär vi träffades så blev det en blixtförälskade. Kändes rätt redan när vi pratade i telefon och efter 2 dejter har vi ihop. Vi förlovade oss efter 5 månader och gifter oss 1 år efter. Nu har vi varit gifta i snart 2 år och det blir bara bättre och bättre. Vi är så kära och fästa vid varandra, trodde inte det var möjligt  

Jag var 41 och han något äldre när vi träffades. Och vi är båda kräsna när det gäller utseendet och kroppen, så tur att vi väntade på varandra och inte hade en relation bara för att slippa vara ensam 

• CelenaCelena
    Anonym (Familj) skrev 2025-04-29 17:24:18 följande:

Håller med ovan. Om du vill ha familj så är det nog bäst att fokusera på hur personen är, mer än att du är initialt fysiskt attraherad. Du närmar dig 40.

Nej-nej!! Skaffa aldrig barn med något du inte älskar. Herregud. Du kommer att vara olycklig. Vill du ha barn så anlita en surrogatmamma istället och uppfordrats barnet själv. Familj ska man ha av kärleken
  • Anonym (Familj)
    Anonym (Elena) skrev 2025-04-29 17:24:21 följande:

Nu är jag en kvinna men vet att min man var singel i fem år  och smådejtade i 3 år innan han träffade mig. Han bodde i mellanstorstad och dejtade en del, men som du beskriver, oftast handlade det om 1-2 dejter, sedan avslutades det då attraktionen inte fanns. Han hade ett försök till längre relation för att se om känslorna skulle växa fram, men det funkade inte. 

Mär vi träffades så blev det en blixtförälskade. Kändes rätt redan när vi pratade i telefon och efter 2 dejter har vi ihop. Vi förlovade oss efter 5 månader och gifter oss 1 år efter. Nu har vi varit gifta i snart 2 år och det blir bara bättre och bättre. Vi är så kära och fästa vid varandra, trodde inte det var möjligt  

Jag var 41 och han något äldre när vi träffades. Och vi är båda kräsna när det gäller utseendet och kroppen, så tur att vi väntade på varandra och inte hade en relation bara för att slippa vara ensam 

Fast TS vill ju skaffa familj.
  • Anonym (Elena)
    Anonym (Familj) skrev 2025-04-29 17:27:23 följande:
    Fast TS vill ju skaffa familj.
    Och? Ska man då kasta sig över någon man inte har känslor för? Eller menar du att  jag och min man inte har en riktigt familj för att vi var gamla när vi träffades? Vi har nu en 9-månaders och kanske går vi inga fler barn. Men hellre en familj med ett barn, adopterade barn eller inga barn fast med din kärlek. Det tycker jag men du kan förstås tycka olika 
  • Anonym (nöja sig)

Jag tror du måste nöja dig. Hitta en ordentlig, smart kvinna som du märker kan bli en bra mamma. Som har samma värderingar, syn på ekonomi osv. Bilda familj med henne. 

Visst, lite attraktion måste väl finnas om ni ska få till barn...men om jag ser mig omkring så håller relationer som bildats på mer logiska grunder bättre än de som bildats på rent känslomässiga grunder faktiskt. 

• KimLinnefeldt
    Anonym (nöja sig) skrev 2025-04-29 17:34:28 följande:

Jag tror du måste nöja dig. Hitta en ordentlig, smart kvinna som du märker kan bli en bra mamma. Som har samma värderingar, syn på ekonomi osv. Bilda familj med henne. 

Visst, lite attraktion måste väl finnas om ni ska få till barn...men om jag ser mig omkring så håller relationer som bildats på mer logiska grunder bättre än de som bildats på rent känslomässiga grunder faktiskt. 

Ibland undrar man om det inte vore bra med kopplerskor, resonemangsäktenskap och råd från släkten. Själv är jag gift med en härlig kvinna som jag blev hopkopplad med tack vare en kompis.
  • Anonym (Familj)
    Anonym (Elena) skrev 2025-04-29 17:31:12 följande:
    Och? Ska man då kasta sig över någon man inte har känslor för? Eller menar du att  jag och min man inte har en riktigt familj för att vi var gamla när vi träffades? Vi har nu en 9-månaders och kanske går vi inga fler barn. Men hellre en familj med ett barn, adopterade barn eller inga barn fast med din kärlek. Det tycker jag men du kan förstås tycka olika 
    Självklart är ni en "riktig familj", men ni tog ju en REJÄL risktagning om ni ville ha familj och valde att vänta som 40 plus. Det var ju verkligen på håret, minst sagt.
Svar på tråden Singel och över 35