Naturligt melatonin?
Hej
Jag har sedan ca 8-10 år tillbaka tagit Melatonin. Gör jag inte det så sover jag jättedåligt. Sover gör jag, men jag blir helt degig i huvudet och trögtänkt dagen efter samt orkeslös, om jag inte tagit det.
Men problemet är nu att jag får geografisk tunga av det. Tungan svider och jag har stora områden på den som gör ont. Jag vet att det är melatoninet som gör det för jag har provat att sluta med det och då har det försvunnit för att sedan direkt komma tillbaka om jag börjar med det igen. Har privat sluta med melatonin tre ggr men det går bara inte. Samtidigt orkar jag inte ha det såhär med den här stackars tungan. Hela den är nästan helt blank för papillerna försvinner. Läkarna bryr sig inte. Säger att man inget kan göra.
Propavan har jag provat, hjälper inte. Däckade totalt av den men blev så förbannst dåsig dagen efter. Och jag har inga problem med att just somna ändå. Gillar inte heller känslan av att däcka på beställning som med sådan medicin.
Atarax och lergigan är ju allergimediciner som kan funka som lugnande men de funkar inte på mig.
Så jag undrar, finns det något man kan göra för att naturligt öka melatoninet? förutom att inte kolla på tv och skärmar några timmar innan läggdags då? Tack på förhand