• Anonym (Fundersam)

Rimlig begäran? Uppsägning

Jag och min man gjorde slut (hans begäran) under några månader och jag låg med en kollega en gång under den tiden. Jag och kollegan har ingen kontakt mer än jobb idag och ses inte fysiskt ofta. Vi har inte heller daglig kontakt.

Jag och min man är tillsammans igen och han vill att jag säger upp mig. Jag älskar mitt jobb och mina arbetstider, det är en trygg punkt för mig.

Är det en rimlig begäran av honom? Är det jag som är konstig som inte vill säga upp mig? 

skulle aldrig någonsin göra någonting med kollegan - inte ens prata om händelsen - medan jag är tillsammans med min man.

• Svar på tråden Rimlig begäran? Uppsägning
  • Anonym (Hm)

Både ja och nej. Jag hade inte velat att min partner jobbade kvar och hade bett om samma sak som din man. jag tycker att det var klantigt att välja en kollega på jobbet och du måste ju ändå ha förstått att det inte skulle uppskattas om ni blev ett par igen. Samtidigt hade ni separerat under den perioden och är fria att göra vad ni vill, men nej, jag hade nog ändå inte velat att du jobbade kvar. 

• Anonym (?)

Rimligt eller inte.

Det är hans krav flr att kunna bygga upp ert förhållande igen. 

Vad väljer du, jobb eller man? 

• Anonym (Fundersam)

Tack för svar!

Du har nog rätt, jag hade kanske inte heller tyckt att det var särskilt kul om det var omvänt.

Men vi är fortfarande i en lite skakig situation och jag är rädd att jag säger upp mig från mitt jobb och så fortsätter vi inte ändå.

Jag har jobbat här länge och ?jobbat upp? mig och skapat en position jag verkligen trivs med. Mina kollegor är en enorm trygghet och mina arbetstider 100% fria vilket skulle underlätta ett eventuellt liv med bara dottern... Även fast jag såklart vill tro på oss.

• Freddie K

Vet din man om att du låg med kollegan när ni hade gjort slut? Jag tycker ändå inte att han kan begära att du ska säga upp dig, men jag kan förstå att det känns jobbigt för honom om du ser den kollegan varje dag.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Dexter dot com

Nej, det är inte rimligt. Du behöver fundera på om du verkligen vill leva med en man som uppenbarligen inte litar på dig.

• Lynx123

Begära och begära. Såklart kan han inte tvinga dig till det men hade jag varit han hade jag mått jättedåligt av att du befann dig i den personens närhet dag in och dag ut, AW och julfester etc.

Att ligga med en kollega var verkligen inte smart men visst, sådant händer. Nu kommer konsekvenserna och jag tycker inte att din man är orimlig. Det hela beror på hur viktigt det är för dig att din man ska må bra.

• Anonym (F)

Din egen försörjning då? Hur lätt är det att hitta ett annat vettigt jobb?

• Aliona

Nej, jag tycker faktiskt inte att det är rimligt. Det är ditt jobb vi pratar om, och ett bra jobb som du trivs på. Hur lätt kommer det vara att hitta ett motsvarande bra jobb? 

Ni hade gjort slut så du gjorde inget fel. Vad är anledningen till att han vill att du säger upp dig? Vad är det som är så farligt med att jobba på samma ställe som mågon du haft sex med? Litar han inte på dig, eller vad är det? 

• Anonym (?)

Problemet är att om du säger "orimligt"så gör han slut.  Du kan inte själv skapa regelverket 

Du har ett val, säga upp dig eller inte.  Det beslutet måste du ta själv

Han måste ta beslutet att stanna eller inte.  Det beslutet måste han ta själv. 

• Teresse7

Kan förstå din man på sätt och vis. Men kanske bättre att ni bygger upp tilliten till 100% istället för att ta nån slags genväg. Ditt krav kan ju lika gärna vara att måste släppa det som varit... blicka framåt och lita på dig. 

Svar på tråden Rimlig begäran? Uppsägning