Inlägg från: Dexter dot com |Visa alla inlägg
  • Dexter dot com

Hund och vänner

Jag frågar alltid om hunden får följa med och accepterar självklart ett nej men väljer då ibland att tacka nej till att ses. Om du tycker det är ok att hunden är med men inte far runt i erat hem så be dom hålla hunden kopplad eller i en hage av tex kompostgaller.

• Dexter dot com
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-05-07 19:34:38 följande:
    Nej senaste året har vi styrt vårat umgänge till andra ställen än hos oss. Min sambo som är allergisk är oftast den som sa okej tidigare till besöken. Men nu börjar musten ta ut sin rätt. Jag orkar inte vår/flytt städa efter varje besök. Men de som blir fel är att när de frågar om de får komma och ja de får komma men inte hunden. Men vi får alltid fråga: ska hunden med?
    gör vi inte det så följer den med som en självklarhet. Som vi borde förstå att hunden inkluderas i deras fråga.
    Vid det här laget borde du ju förstå att dom tar med sig hunden om du inte säger något annat så det är väl bara säga att dom är välkomna utan hund.
  • Dexter dot com
    Agda90 skrev 2025-05-08 08:01:51 följande:
    En vettig förälder ser till att man har underhållning med till barnen. Man låter inte en unge leka med fasterns 10 000 kr kristall vas. Låter mer som att dina vänner saknar förmågan att hålla efter sina barn och uppfostra dem.

Jag är allergisk mot hund och släpper inte in någon i mitt hem. Bortsett från allergin så tycker jag att hundar luktar äckligt. Inget jag vill ha vid middagsbordet eller vid soffan när man fikar.

De gånger jag har varit någonstans dit folk har tagit med sig sin hund så har hunden varit överallt. Allt skulle nosas på och undersökas. Inklusive gästerna. Det var en gång inte så populärt när jag motade bort den nyfikna hunden från mig med foten. Men jag hade ingen lust att få utslag med stora bölder för att ägaren till hunden tyckte att det var pk för hunden att springa runt bland alla gäster hur som helst. 
    Lika lite som du är intresserad utav barn är jag intresserad utav hund.  Skillnaden mellan hund och barn är att hund är ok att lämna ensam upp till 6 timmar enligt samhället. Små barn lämnas inte ensamma.
    En vettig förälder håller ordning på sina barn och en vettig hundägare håller ordning på sin hund men självklart måste man få säga nej till besök av både hund och barn. Få av oss hundägare tycker det är ok att lämna sin hund ensam i 6 timmar för att umgås hemma hos någon som inte vill ha hundbesök utan väljer då att ses någon annanstans eller inte alls. Bara för att det finns en rekommendation på rastning var 6e timme innebär det inte att hunden mår bra av det eller ens klarar av det. Jag har ju hund för att umgås med den och ge den det bästa livet, inte föratt låta den ligga ensam hemma.
Svar på tråden Hund och vänner