Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Min pojkvän runkar till twerking

Det kanske inte är så konstigt att han ljuger och skäms över vad han såg. Jag tror att män har ett större behov av det visuella för att bli upphetsade än kvinnor. Jag tror att kvinnor använder sig mer av fantasin när de onanerar. Porr och fantasin handlar väldigt sällan att man på något sätt vill byta ut sin partner. Sin egen sexualitet är privat och sedan delar man det fysiska med sin partner. Det är därför samtycke är så viktigt även i en relation. På en nivå måste vi människor få ha en egen del av våran sexualitet i fred. Annars tro jag att det kan skada. Jag tror att väldigt få kvinnor skulle känna sig bekväma med att försvara sina sexuella fantasier för sin partner. Det är ju just deras egna fantasier. Precis som de som tittar på porr känner skam om de blir konfronterade. Tänk om din man plötsligt kom in i ditt huvud och såg allt du fantiserade om och sedan konfronterade det. Jag tror att det skulle vara lite obehagligt. Skulle du istället vara nyfiken på din partners fantasier eller vad de tittar på med öppenhet så skulle din partner säkert berätta det mesta. Men i slutändan så vill du kontrollera hans sexualitet om du säger på vilket sett han ska onanera. 

• Anonym (F)

En sak till. Oavsett om han tittar på annat också, så är jag övertygad om att han älskar att få filmer och bilder av dig att titta på. Han känner sig säkert extra älskad och det är väldigt upphetsande att få. Jag tycker inte du ska skicka dem för att han inte ska titta på annat, utan för att du vill ge honom något extra i erat och hans sexliv. 

• Anonym (F)
    Anonym (Anonym ts) skrev 2025-05-01 08:24:41 följande:
    Exakt, därför kan han vara ärlig i framtiden så jag slipper pressa fram sanningen ur honom.
    Jag tror ärligt talat att du bemöter honom fel om känner att du måste pressa ur honom sanningen. Vill han inte berätta så beror det förmodligen på att han känner att det är för privat och eller så är han rädd för hur du ska reagera. 
  • Anonym (F)

Jag tror att ditt problem blir att du har olika värdegrund än många här och eventuellt även din man. Du anser att man i en relation har rätt att styra andras sexualitet. Medan andra anser att alla har rätt till sin egen sexualitet och delar med sig med sin partner där man vill. Ibland är det jobbigt, men min erfarenhet är att alternativet är betydligt värre. Det finns massor av trasiga relationer på grund av att andra vill bestämma över vad den andra ska och inte ska göra sexuellt. 

I tonåren var jag tillsammans med en tjej som jag kom på onanerade under en period då hon hade minskad sexlust. Jag blev sur och det förstörde så mycket för oss båda två. Även om jag förstod att jag gjorde fel, så skapade det otrygghet i relationen. Vi båda försökte kontrollera varandra på olika sätt vilket med tiden bara gjorde relationen sämre. Vi pratade inte med varandra, utan började dölja saker som istället skulle kunnat fördjupa relationen.

Du vill att han skulle vara öppen med sin sexualitet i början. Men den är ju hans och han delar med sig av den så mycket han vill i relation med dig, för att ni ska ha det fint. Och du gör samma sak med honom.  Om du har den synen så skulle du förstå att du faktiskt gjorde ett litet övertramp när du såg vad han tittade på när han onanerade. Det är inget fel att sätta egna gränser och ta upp det, men det blir en otrolig skillnad om du utgår för att du har kommit närmare honom än vad han faktiskt vill ge av sig själv när du berättar vad du sett. Han ska inte behöva prata om sin onani, på samma sätt som en kvinna inte ska behöva skicka nakenbilder på sig själv, eller prata om sin egen onani. Eller ännu värre ställa upp på sex för husfriden. Att kontrollera andras sexualitet är en farlig väg att gå i en relation.

Svar på tråden Min pojkvän runkar till twerking