• Anonym (Omtanke_ellerinte)

Vilken sorts människor på FL skulle ni aldrig hjälpa?

På FL uttrycker ju och berättar folk om sina olika problem och brukar få en blandning av snälla och elaka svar. Nu menar jag alltså hjälpa i form av att vara ett stöd och ge råd och vara omtänksam, men också att kanske ställa upp för en människa mer konkret. Själv skulle jag t.ex. aldrig hjälpa någon som satt sig i klistret genom att vara otrogen eller någon som begått grova kriminella handlingar. Mycket beror förstås på omständigheterna, men rent generellt.

• Svar på tråden Vilken sorts människor på FL skulle ni aldrig hjälpa?
  • Anonym (G)

För mig handlar det inte om vad personen har gjort utan vad den vill ha hjälp med. Jag ger gärna någon en knuff i rätt riktning men jag tänker inte hjälpa någon att smita ifrån sitt ansvar.

• burleskburkläsk
    Anonym (Omtanke_ellerinte) skrev 2025-05-01 13:09:18 följande:
    Vilken sorts människor på FL skulle ni aldrig hjälpa?

På FL uttrycker ju och berättar folk om sina olika problem och brukar få en blandning av snälla och elaka svar. Nu menar jag alltså hjälpa i form av att vara ett stöd och ge råd och vara omtänksam, men också att kanske ställa upp för en människa mer konkret. Själv skulle jag t.ex. aldrig hjälpa någon som satt sig i klistret genom att vara otrogen eller någon som begått grova kriminella handlingar. Mycket beror förstås på omständigheterna, men rent generellt.

Vad behöver du hjälp med?
  • Tecum

Kriminella personer som vill ha stöd och ursäkter för det de gjort eller hjälp att dölja brotten.

• Anonym (Ökensand)

Aha, jag trodde tråden handlade om personer på familjeliv. Det finns väl en tre stycken här jag ogillar skarpt och skulle aldrig hjälpa. Kanske t o m stjälpa

kvinnor snackar om sex-snubben
    härskartekniktrollsmurfen
    (dessa två kan vara samma person)
    kvinnor har röstat fel-terroristen.

Annars så finns det troligen potentiella scenarion där jag skulle kunna hjälpa både otrogna och kriminella. Kanske inte på det sättet de vill.

• Anonym (Palle)
    Anonym (Ökensand) skrev 2025-05-01 18:58:28 följande:

Aha, jag trodde tråden handlade om personer på familjeliv. Det finns väl en tre stycken här jag ogillar skarpt och skulle aldrig hjälpa. Kanske t o m stjälpa

kvinnor snackar om sex-snubben
    härskartekniktrollsmurfen
    (dessa två kan vara samma person)
    kvinnor har röstat fel-terroristen.

Annars så finns det troligen potentiella scenarion där jag skulle kunna hjälpa både otrogna och kriminella. Kanske inte på det sättet de vill.

Jag vet inte ens vilka du menar, är dom kända här menar du eller är det du som hakat upp dig på dessa?
  • Anonym (Ökensand)
    Anonym (Palle) skrev 2025-05-01 20:57:31 följande:
    Jag vet inte ens vilka du menar, är dom kända här menar du eller är det du som hakat upp dig på dessa?
    Både och.
  • Anonym (Q)

Hjälper gärna den som beter sig hyfsat  och inte har gjort något kriminellt eller omoraliskt. För några år sedan ställde jag upp och var bollplank åt en man som aldrig träffat en kvinna, ja han var oskuld. Han var inte som de incelsältarna man ser idag här utan han var jättebra att prata med och uppskattade mycket att få prata med mig. Vi blev vänner på riktigt.

• Anonym (Wtf)
    Anonym (Q) skrev 2025-05-02 07:43:38 följande:

Hjälper gärna den som beter sig hyfsat  och inte har gjort något kriminellt eller omoraliskt. För några år sedan ställde jag upp och var bollplank åt en man som aldrig träffat en kvinna, ja han var oskuld. Han var inte som de incelsältarna man ser idag här utan han var jättebra att prata med och uppskattade mycket att få prata med mig. Vi blev vänner på riktigt.

Varför i hela friden vill någon hjälpa en oskuld? Han får väl lösa sina problem själv som alla andra.
  • Anonym (Anonym)

Arbetsskygga personer som hellre lever på bidrag än går ngn utbildning/söker jobb.
    Ja, det finns tyvärr sådana personer!
    De hjälper jag inte!

• Anonym (Omtanke_ellerinte)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-05-02 14:05:39 följande:

Arbetsskygga personer som hellre lever på bidrag än går ngn utbildning/söker jobb.
    Ja, det finns tyvärr sådana personer!
    De hjälper jag inte!

Håller med, och folk som är sjukskrivna för sådant som inte egentligen är något hinder för att arbeta. Man börjar bli trött på alla dessa "sjukskrivna" som fördriver dagarna med nöjen, förströelser och har friheten att göra som de vill och kan sova och vila hur mycket de vill, medan andra får jobba och betala skatt för att försörja dessa lättingar. Återinför Reinfeldts arbetslinje tack, den behövs mer än någonsin.
Svar på tråden Vilken sorts människor på FL skulle ni aldrig hjälpa?