Inte nöjd med tre sista glasögonen :-(
Vi tråkigt att du inte är nöjd. Min råd gällande bågar är att gå till en butik med erfaren personal, eller om du bor i en storstad gå till en mindre butik som är välkänd för sin kunskap (ex "bågar o glas" " brillor o sånt")
Tyvärr har många av de större kedjorna större omsättning på personal och de blir aldrig erfarna på justering (tro mig, ibland blir jag mörkrädd för av vad vissa av mina kollegor säger) och de lär sig aldrig hur viktigt det är att en båge sitter bra från början.
För att en plastpåse inte ska glida ner ska plasten ligga mot näsan, har du mycket luft mellan bågen och näsan har den en tendens att glida ner. Sen får bågen såklart inte vara för stor men inte heller för liten. Nu hade du siliconsadlar, ligger hela sadeln mot näsan. Är de rätt justerade bakom öronen?
Mitt råd är att vara lite jobbig när du provar bågar, fråga fler i personalen, fråga om de tror att den kommer glida ner. När du hittat den bågen du vill ha, be dem justera den så du får känna hur den känns. De kommer tycka du är lite drygt men det är mycket pengar du ska lägga och vill de inte hjälpa dig är det nog inte rätt butik att handla i!
) i mitt fall.