Inlägg från: Anonym (Invant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Invant)

Den fula manliga sexualiteten, eller

Den manliga sexualiteten har blivit "ful" i takt med kvinnors frigörelse och det är synd. En man får inte vara sexfixerad, då är han "äcklig", men om en kvinna säljer sig på Onlyfans och sexar med olika män, då uppmuntras det. Tabubeläggningen av mäns sexualitet leder förstås till ökad sexuell frustration hos män, och en osäkerhet på hur man ska bete sig inför kvinnor, som tar sig uttryck i att de skickar oönskade dickpics och så. Ångest och frustration har en tendens att "samla sig" i skrevet.

• Anonym (Invant)
    Anonym (Si) skrev 2025-05-02 16:48:48 följande:

Det är inte normalt att känna skuldkänslor för att man onanerar. Det är inte samhället eller kvinnors fel. Det här är något som beror helt och hållet på ts och det är direkt kontraproduktivt för ts att få budskapet att det han känner är normalt, för det är det inte.

Det du skriver är ju enbart bittert och tillhör en annan del av ett psykologiskt spektrum som du också skulle tjäna på att få hjälp med.

Skuldkänslor för onani förekommer fortfarande för att det förr, i det kristna Sverige, var "syndigt" och tabubelagt med sex och onani, sex innan äktenskapet, med någon annan än sin fru/ man och onani sågs som "självbefläckelse". Hur barockt det än låter så lever detta kvar i en del av oss svenskar.
  • Anonym (Invant)
    Anonym (Vågarinte) skrev 2025-12-27 00:23:51 följande:

Kan knappt ens säga hej till en kvinna på fest utan att känna mig som en förövare 

Det där är verkligen en myt bland incels och misogyna män och stämmer inte för fem öre. Självklart får du säga hej till en person, kvinna som man. Problemet är att många män försöker få sex med kvinnor som inte vill, ofredar och t.o,m. våldtar dem, det var därför Metoo-rörelsen och samtyckeslagen kom till. Du vet - för de flesta normalt funtade människor är steget mellan att säga hej och begära sex av en person ganska långt.
  • Anonym (Invant)
    Caralho98 skrev 2025-12-26 23:56:00 följande:

Varför ens bry sig? De flesta brudar som faktiskt inte är pryda, och skitdåliga i sängen kommer aldrig skambelägga din sexualitet. Är så jävla töntigt med kvinnor här på familjeliv som "förbjuder sina män onanera" och anser fleshlights vara otrohet samtidigt som de har 100 dildos. Haft en brud som var såhär och hon var den osäkraste, barnsligaste och mest kontrollerande jag träffat. Sexet var värdelöst med. Men aldrig varit något problem med någon annan särskilt inte min nuvarande. Man ska väl vilja bringa sin partner njutning? Skit i vad någon jävla batikhäxa eller moralkärring säger. Att likställa sexbrottslighet med manlig sexualitet generellt är inte bara groteskt det är avhumaniserande. Och nej vi killar är inte "programmerade att knulla allt vi ser heller" även om tyvärr många killar faller för den hjärntvätten så är vi monogama med. Klart tjejer har rätt till sin sexualitet men det har vi med, och de flesta tjejer som är normalfuntade håller med utan tvekan. Att skambelägga sex nästan 2026 är fan askonstigt.

Ändå är det övervägande delen män som våldtar. Det råder nog delade meningar även inom forskning huruvida mannen är monogam eller inte. Jag tycker också ofta jag ser män skriva "Mannens uppgift är att sprida sin säd till så många kvinnor som möjligt". Med tanke på alla sexistiska och perverska män som håller till på bl.a. Tinder får man nog säga att det inte stämmer, Det finns många kvinnor som kan berätta om vilken sorts män de stöter på/ möter där.
  • Anonym (Invant)
    UngGubbeinorr skrev 2025-12-28 16:59:00 följande:

Jodå, viss igenkänning. 
    En man som aldrig i sitt liv gjort en fluga förnär, får bära skuld för några få uppmärksammade fall, vara misstänkliggjord bara för sitt kön. Se bara på reklam, mycket ofta som svensk reklam utmålar män som tafatta klantarslen. Det är media, "sociala" medier, PK- influencers, div. forum som det här som driver det. Flockmentalitet, konformitet, rädsla att vara avvikande. 

En karl som det gått åt helvete för, skuldsatt på samhällets botten, han måste det vara nåt fel på. En man i medelåldern som gjort alla rätt i livet, har exakt allt utom mer kvinnligt sällskap. Han måste det också vara nåt fel på eftersom han är singel. Även om det var så att han och hans ex bara växte ifrån varann och i samförstånd gick isär.

En kvinna, blir hon bedömd så.. Såklart inte, tvärt om så vill karln bara knulla. Sex blir något fult, men bara om killen vill. 

En man som påstår nåt bemöts med "källa på det?" Men om han postar sin källa, så klickas det inte på länken, bara för att den postades av en man. Att bära kollektiv skuld och ständigt bli bemött med misstänksamhet är fan inte rätt, det är mycket djupt orättfärdigt och jag har full förståelse för män som börjar undvika kvinnor på alla sätt de kan. De får sin mentala hälsa ruinerad när de försöker idag. Mycket pga av media, social påverkan osv som leder till rädsla för båda kön.

Kan man ana en viss begynnande bitterhet hos dig? Jag har sett dig skriva en del kloka och nyanserade inlägg innan, men nu verkar det som om du ikläder dig en manlig offerkoftighet plötsligt,
  • Anonym (Invant)
    UngGubbeinorr skrev 2025-12-28 17:50:01 följande:
    Ett visst offer.. Javisst, även så ett visst "det var bättre förr". Det har skett en rejäl förändring de senaste säg 40 åren. Idag kan kvinnor göra en karriär på ett helt annat sätt än förr, en helt annan självständighet. Den biten är bra, på alla sätt. Men jag ser en polarisering mellan män o kvinnor som fan inte är bra. Det är inte så att varje man som stöter på en kvinna är ett "välj ditt gift", inte heller så att varje kvinna skulle anmäla minsta obekvämlighet som ett påhopp. Men det råder en allmän uppfatting som inte ser vacker ut idag, som gör både män och kvinnor rädd för varann. Romantik uppstår inte ur rädslor. 

Sluta dra alla kvinnor över samma kam och sluta dra alla män över samma kam. Vi är alla individer, med fel å brister, som kan vara både dealbreakers eller kompletterande beroende på den andre. 

Vi ser hur framförallt yngre män isolerar sig från kvinnor, å kvinnor från dem. Det är inte bra, nåt är sjukt i grunden där. Jag närmar mig 60, minns tiden före Internet, smartphones, social media osv.. Väldigt mycket av platserna för "kvinna möter man" utanför deras sociala vänkrets har förvunnit, nedlagt. Det är inte bra. Arkeologin har visat att redan på stenåldern mötte olika "klaner" varann utanför det normala, annars hade mänskligheten gått under genom inavel. Det är fan viktigt! Online har visat att det inte kan ersätta det gamla, mycket pga av rädslor som vi alla har. Ett ständigt utmålande av män som potentiella förövare är inte juste, för de flesta är inte det, lika lite som att alla kvinnor skulle anmäla minsta närmande som nåt otillbörligt.
    Vem har utmålat "alla" män som potentiella förövare? Tyvärr så är väldigt många män sexistiska och perverterade idag, vilket många kvinnor på datingapparna fått erfare och uppleva, och det gör att många kvinnor tappar hoppet om att hitta en seriös man som inte bara tänker med kuken. Även incel-rörelsen gör sitt till för att få kvinnor att tappa hoppet av män, då de anser att kvinnor är "skyldiga" dem förhållanden och sex utan minsta motprestation. 

Det första män måste lära sig, för att ha en bra och stabil grund att stå på, är att lära sig trivas med ensamheten, precis som kvinnor klarar att göra. Utveckla sina intressen och hobbies, satsa på att komma med i olika sociala sammanhang där de får träffa och prata med andra människor, så att de inte bara fastnar framför en skärm och låter besvikelser, ledsenhet, frustration och ilska över ensamheten växa år efter år. Män måste, liksom kvinnor, kunna skapa mening med sitt liv som inte BARA går ut på kvinnor och sex. Det är just detta som är så förbaskat svårt att få män, som är VUXNA, och borde klara att ta ansvar för sina egna liv, att förstå.

Jag förstår mycket väl att både män och kvinnor kan känna en ökad besvikelse, sorg och frustration ju mer åren går och man inte hittar någon att dela livet med, eller ens någon att ha sex med. Men lösningen ligger inte i att fastna på olika forum på nätet och bara beklaga sig, utan att gå ut i verkligheten och träffa folk, och faktiskt sen kunna komma hem till ensamheten och säga "Fan, mitt liv är rätt bra ändå, vad har jag att klaga över egentligen"?
Svar på tråden Den fula manliga sexualiteten, eller