• Anonym (Ts)

Min man slog mig idag

Jag är helt förstörd. Jag väntar min och makens andra barn, är snart i v 30. Ikväll hade vi en liten diskussion, jag har väldigt ont i ryggen och kunde inte resa mig upp från soffan och ta disken precis den sekunden när han bad mig. Då smäller han till mig i ansiktet hårt och säger att jag aldrig lyssnar på honom. 
    han har aldrig behandlat mig på detta sätt innan (vår 4-åring låg och sov då tack och lov) och jag var i chock. Efter det lämnar han huset och säger att han inte kan bo här med mig som aldrig lyssnar och inte visar någon respekt. Så han tog bilen och drog. 
    Vet självklart att jag måste lämna honom för min och barnens skull men vet inte hur det rent praktiskt skulle gå till. Har ingen släkt/vänner i närheten som kan hjälpa mig. 

någon som har erfarenhet av detta och hur gjorde ni? Jag är så ledsen, främst för barnens skull.

• Svar på tråden Min man slog mig idag
  • Radha

Ring en kvinnojour och be dem om hjälp, de vet vad din kommun kan erbjuda för stöd och hjälp. 

Så hemskt, förstår att du är i chock bra att du tänker lämna, det där med respekt låter som något som kan vara återkommande och ett konstigt sätt att se på situarionen

• Anonym (Kram)

Vidrigt beteende. Det verkar som han behandlat dig illa under en längre tid. Bara en sådan sak som att han tvingar sin fru att diska när hon är höggravid och har ont. 

Lämna. Direkt. Anmäl för att få det som hänt dokumenterat på papper. Du kommer behöva det i framtiden om det blir vårdnadstvist. 

• Anonym (Vilka äckliga män)

Slå sin gravida kvinna!Hur lågt kan man sjunka.Lämna och anmäl honom.Vad gör han nästa gång kan man ju undra.Men..bara ett helvete att ha barn med sådan man.

• Anonym (Hmm..,.)

Har du anmält? Kontaktat kvinnojour? Gått hem till nån? Fotat eventuella skador. Ta hand om dig, önskar dig allt gott Hjärta

• Anonym (Y)

Vad sa han då, egentligen? Alltså hans ord, inte dina ?

• Meddelande borttaget
  • Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2025-05-02 12:31:24 följande:

Han verkar ha lämnat, du kan bo kvar.

Nej han är ju arg och drog en stund bara 

Stavkars dig ts, bra du lämnar honom 
  • Anonym (J)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 02:46:04 följande:
    Hur vet du att det är sant ?

Eller sväljer du allt som skrivs på internet ? 

Kanske det är en hen som hatar sin pappa och sitter och ljuger ihop en historia för att smutskasta män? Eller VET du att det inte är så?? 
    Fast man brukar väl inte sitta o hitta på historier på nätet , palla utgå från det
Svar på tråden Min man slog mig idag