• Anonym (Ts)

Min man slog mig idag

Jag är helt förstörd. Jag väntar min och makens andra barn, är snart i v 30. Ikväll hade vi en liten diskussion, jag har väldigt ont i ryggen och kunde inte resa mig upp från soffan och ta disken precis den sekunden när han bad mig. Då smäller han till mig i ansiktet hårt och säger att jag aldrig lyssnar på honom. 
    han har aldrig behandlat mig på detta sätt innan (vår 4-åring låg och sov då tack och lov) och jag var i chock. Efter det lämnar han huset och säger att han inte kan bo här med mig som aldrig lyssnar och inte visar någon respekt. Så han tog bilen och drog. 
    Vet självklart att jag måste lämna honom för min och barnens skull men vet inte hur det rent praktiskt skulle gå till. Har ingen släkt/vänner i närheten som kan hjälpa mig. 

någon som har erfarenhet av detta och hur gjorde ni? Jag är så ledsen, främst för barnens skull.

• Svar på tråden Min man slog mig idag
  • Anonym (M)

Min mamma blev slagen när hon var gravid med mig.

idag är jag ca 50 år gammal och hon har nyligen lämnat honom.
    men 50 år av all sorts misshandel sätter sina spår och hon funderar nu på att gå tillbaka igen.

Jag hoppas att du likt alla kvinnor i denna sits lämnar direkt innan det verkligen sliter sönder er på alla sätt.

Och till er ursäkta språket jävla idioter till djur som slår era kvinnor? Jag önskar ni får tillbaka vad ni förtjänar!

• Anonym (Tea)

Vilket as! Hur kan han ens tycka att du ska ta disken när du är gravid och har ont? Redan där, innan slaget, beter han sig ju som en babianröv. 

Ring kvinnojouren eller kvinnofridslinjen. Du kan också polisanmäla misshandeln. 

Om du har möjlighet att ta ut semester lite snabbt kan du kanske stick öa med barnet till dina föräldrar och reda ut där, i lugn och ro, hur du ska gå vidare. 

• Anonym (Knip igen bara)
    Anonym (Y) skrev 2025-05-03 02:46:04 följande:
    Hur vet du att det är sant ?

Eller sväljer du allt som skrivs på internet ? 

Kanske det är en hen som hatar sin pappa och sitter och ljuger ihop en historia för att smutskasta män? Eller VET du att det inte är så?? 
    Du, min farsa är sociopat och man behöver inte hitta på ett skit om honom för han skryter t.o.m. i sällskap om att han gör olagliga saker.

Vi som är hans barn fattade att han var en våldsam idiot redan i 5-årsåldern trots att vi bara sågs ett par veckor om året så det finns inget att ifrågasätta där, bara äkta skitbeteende av en jävla dåre.

Han satte mig bakom ratten på en bil när jag var 7 år gammal och skrek på mig tills jag gasade och han kastade mig i sjön från sin båt långt ute i skärgården med hotet att om jag inte simmade bort till ön där och tillbaka så skulle han inte ta upp mig igen, bland annat.

Sjunger: "Jag ska pissa på hans grav, jag ska pissa på hans grav, och jag ska dricka champagne hela dan när den dumme fan är död...."   
  • Anonym (Knip igen bara)

TS, du måste lämna. Inget blir bättre av att ha barn ihop med en man som inte alls respekterar dig och du vill inte att era barn växer upp med att det är normalt så som han behandlar dig, för då blir det två till djupt störda individer i världen.

Jag har definitivt min fars gener också och det var nära att jag blev mördare innan jag fyllde 15 för att slippa honom. 

Tänk på det när du tar beslut. Ska dina barn behöva bära den stora aggressionen och vad kommer de då att göra i samhället?

• Miano

Hej! 

Förstår att du är i chock, men du kommer märka att tecknen har funnits där hela tiden. I sättet du beskriver hur du viste att det kunde bli en konflikt om du inte tog disken på en gång. Människor som dessa kommer inte ändra sig. Han är förmodligen som någon skrev; sociopat, narcissist eller värre. Han kommer kanske be om förlåtelse på sina bara knän, berätta att han inte kan leva utan dig. Men orsaken, hans stora ilska och närhet till att ta till våld, kommer inte försvinna om du stannar. Du har förmodligen ett medberoende till dessa människor? Jag har, som jag försöker läka, uppvuxen i en dysfunktionell familj, med en stark narcisistisk syster. Men allt såg perfekt ut utifrån och jag trodde på den synvinkeln länge. 
    Styrka åt dig!

• Anonym (Vilka äckliga män)

Be honom att dra.Om det inte hjälper sök hjälp!!

Förlåt ,har han någon diagnos elller från en annN kultur?

• Anonym (Gå inte tillbaka)

Lyssna på din magkänsla. Gå inte tillbaka till honom. Lämna honom omedelbart. Det är så det börjar från absolut ingenstans. gör er själva en tjänst. ta inte tillval honom. 

• Anonym (Separerad)
    Anonym (Vilka äckliga män) skrev 2025-05-03 20:18:32 följande:

Förlåt ,har han någon diagnos elller från en annN kultur?

Mitt ex hade varken diagnos eller från en "annan kultur" men utsatte mig för psykisk och fysisk misshandel. Det är otroligt oförskämt att ha så förutfattade meningar om vilka som misshandlar. Kvinnomisshandlare finns inom alla nationaliteter och religioner och det står tyvärr inte skrivet i pannan på dem.

Jobbigt läge !Män kan verkligen överraskA tyvärr med sina grejer.

Svar på tråden Min man slog mig idag