• Anonym (Stina)

Ingen hinnsäck 5+0

Jag håller på att gå sönder..
    Är idag i vecka 5+0 och var idag på ett VUL. Där syntet bara en förtjockad slemhinna. Ingen hinnsäck. Läkaren sa att det kunde vara för tidigt men borde man inte se en hinnsäck nu? 

Veckoindikator testet visade i går 2-3 och idag gick den över till 3+ så HCG verkar öka som det ska. Men borde det som sagt inte synas en hinnsäck? 

Finns det någon som varit med om samma sak som det gått bra för? 
    Jag vet inte om jag klarar av ännu ett missfall.. 

• Svar på tråden Ingen hinnsäck 5+0
  • Anonym (Hm)

Der är inte helt omöjligt att det är för tidigt. Bokade ni in något nytt VUL? Pratade ni något om utomkvedshavandeskap? 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-02 14:38:16 följande:

Der är inte helt omöjligt att det är för tidigt. Bokade ni in något nytt VUL? Pratade ni något om utomkvedshavandeskap? 

Jag har ett inbokat VUL sendan tidigare i slutet av vecka 8, men dom ska ringa mig på måndag tänkte att jag ska kolla med dem då om jag kan komma in på nytt i slutet av nästa. 
    Jag nämnde det, de var de första jag tänkte iom att HCGt stiger, men hon sa att det var för tidigt att se om det skulle vara utomkved.. 

Jag blev så otroligt glad i morses när testet visade 3+ men nu känns det som jag kan glömma denna graviditeten.. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Stina) skrev 2025-05-02 14:45:35 följande:
    Jag har ett inbokat VUL sendan tidigare i slutet av vecka 8, men dom ska ringa mig på måndag tänkte att jag ska kolla med dem då om jag kan komma in på nytt i slutet av nästa. 
    Jag nämnde det, de var de första jag tänkte iom att HCGt stiger, men hon sa att det var för tidigt att se om det skulle vara utomkved.. 

Jag blev så otroligt glad i morses när testet visade 3+ men nu känns det som jag kan glömma denna graviditeten.. 

Jag förstår att det måste kännas tufft och svårt, speciellt med missfall bakom dig. Jag tänker att det känns som väldigt lång tid att vänta på nästa VUL. Det finns ju många privata kliniker som man kan gå till och boka in eget VUL tidigare för att stilla oro. Det gjorde jag med sista barnet. Eftersom de själva också säger att det kan vara för tidigt finns det nog en chans att du kan ha blivit gravid senare än du tror. Ge inte upp riktigt ännu. Hoppet är trots allt det sista som lämnar oss 😌

• Anonym (Vul)

Gjorde ett VUL när jag trodde jag var i vecka 7. Syntes absolut ingenting förutom en förtjockad slemhinna. Läkaren var övertygad om utomkveds eller missfall. Fick även 3+ på clearblue under den veckan. Var på ultraljud efter ultraljud då jag blödde och dom var oroliga över utomkveds somsagt, en vecka senare syntes det en hinnsäck och gulekropp. Blev flyttad nästan 17 dagar bakåt och det förklarade saken för min del. 

Jag hade bett om blodprov för att följa HCG och ett till ultraljud snart. 

Hoppas verkligen att det bara är för tidigt för att se nånting för dig

• Anonym (Ida)

Gud så nervöst det var hela graviditeten minns jag!
    Tror nog inte det är nån fara för din del men jag hade absolut inte väntat med att kolla! Be att få kolla igen om en vecka!

• Anonym (Gl)

avvakta och se, läkaren sa ju att det kunde vara för tidigt att se. Kanske är du några dagar tidigare i graviditeten och då är det inte alls något konstig. 
    Har du gjort ivf?

• Anonym (Stina)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-02 15:33:01 följande:

Jag förstår att det måste kännas tufft och svårt, speciellt med missfall bakom dig. Jag tänker att det känns som väldigt lång tid att vänta på nästa VUL. Det finns ju många privata kliniker som man kan gå till och boka in eget VUL tidigare för att stilla oro. Det gjorde jag med sista barnet. Eftersom de själva också säger att det kan vara för tidigt finns det nog en chans att du kan ha blivit gravid senare än du tror. Ge inte upp riktigt ännu. Hoppet är trots allt det sista som lämnar oss 😌

Det finns en privat klinik i staden som jag bor så kommer nog boka in tid Där om de på måndag säger att de vill vänta till vecka 8. Grejen är att jag gjort IVF så då blir det smått omöjligt att jag blev gravid senare än vi tror 😔 Om det inte är så att det kan spela roll när ägget fäste? 

Ja det är ju de! Den här väntan till nästa vul kommer vara olidlig.. 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Vul) skrev 2025-05-02 15:46:03 följande:

Gjorde ett VUL när jag trodde jag var i vecka 7. Syntes absolut ingenting förutom en förtjockad slemhinna. Läkaren var övertygad om utomkveds eller missfall. Fick även 3+ på clearblue under den veckan. Var på ultraljud efter ultraljud då jag blödde och dom var oroliga över utomkveds somsagt, en vecka senare syntes det en hinnsäck och gulekropp. Blev flyttad nästan 17 dagar bakåt och det förklarade saken för min del. 

Jag hade bett om blodprov för att följa HCG och ett till ultraljud snart. 

Hoppas verkligen att det bara är för tidigt för att se nånting för dig

Gud va skönt att gick bra för dig ❤️ Jag har gjort IVF så kommer inte kunna bli bakåtflyttad 😕 

Jag ska göra det när dom ringer på måndag! Nu när jag tänkt efter så fattar jag inte varför dom inte tog blodprov direkt och bokade in mig på ny tid, just för att utesluta utomkved.. 

Tack 🌼
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Gl) skrev 2025-05-02 16:10:05 följande:

avvakta och se, läkaren sa ju att det kunde vara för tidigt att se. Kanske är du några dagar tidigare i graviditeten och då är det inte alls något konstig. 
    Har du gjort ivf?

Ja, jag har gjort IVF så vi vet ju dagarna för befruktning väldigt exakt 😕 sen som jag skrev i en annan kommentar, om det kan ha något att göra med när ägget fäster. Men känns och låter rätt osannolikt 
  • Anonym (Stina)

Jag ska få komma på nytt ultraljud på onsdag. Är 100% inställd på att de inte kommer se något då heller. Har läst på mer om när man ska kunna se saker i livmodern och man borde verkligen sett något när jag var där sist.. 

Känner mig mest irriterande på att de inte vill ha bättre koll på att det inte är utomkveds! 

• Anonym (Hm)
    Anonym (Stina) skrev 2025-05-05 10:21:38 följande:

Jag ska få komma på nytt ultraljud på onsdag. Är 100% inställd på att de inte kommer se något då heller. Har läst på mer om när man ska kunna se saker i livmodern och man borde verkligen sett något när jag var där sist.. 

Känner mig mest irriterande på att de inte vill ha bättre koll på att det inte är utomkveds! 

Jag förstår verkligen hur du känner men jag håller ändå alla tummar och tår! Uppdatera gärna hur det går 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-05 11:29:42 följande:
    Jag förstår verkligen hur du känner men jag håller ändå alla tummar och tår! Uppdatera gärna hur det går 
    Det ska jag!! Det finns inget värre än när TS inte uppdaterar om hur saker går 😄 
  • Anonym (Stina)

Jag är i total chock!! Varit på ultraljud nu och läkaren kunde se en hinmsäck och en liten grå blubb/klump i nedre hörnet av säcken 🥰 Han sa att allt såg ut att vara helt i tid med från när jag gjorde insättningen (i söndags var det 3 veckor sen de satte tillbaka ägget) 

Jag var inte ens nervös inför ultraljudet för jag var så otroligt säker på att de inte skulle finnas något. Det känna som jag varit med om ett mirakel nästan 😅 

Det är lite märkligt att hon i fredags såg någonting! Jag har haft massa vätska i magen och väldigt svullna äggstockar, så kanske de gjorde att säcken gömde sig!? Sen kollade hon inte speciellt länge heller utan var mer intresserad av vätskan. 

Men skit samma!! En graviditet finns där och ska då tydligen vara i helt rätt storlek just nu ❤️ 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Stina) skrev 2025-05-07 13:57:28 följande:

Jag är i total chock!! Varit på ultraljud nu och läkaren kunde se en hinmsäck och en liten grå blubb/klump i nedre hörnet av säcken 🥰 Han sa att allt såg ut att vara helt i tid med från när jag gjorde insättningen (i söndags var det 3 veckor sen de satte tillbaka ägget) 

Jag var inte ens nervös inför ultraljudet för jag var så otroligt säker på att de inte skulle finnas något. Det känna som jag varit med om ett mirakel nästan 😅 

Det är lite märkligt att hon i fredags såg någonting! Jag har haft massa vätska i magen och väldigt svullna äggstockar, så kanske de gjorde att säcken gömde sig!? Sen kollade hon inte speciellt länge heller utan var mer intresserad av vätskan. 

Men skit samma!! En graviditet finns där och ska då tydligen vara i helt rätt storlek just nu ❤️ 

Så kul läsning! Grattis ❤️ 

Vecka 5+0 som du var i när du gjorde VUL i fredags är vääääldigt tidigt och det är vanligt att inte se något då, tänkte skriva det innan jag såg ditt svar nu. 

• Anonym (Vul)

Men vad kul att läsa! Grattis ❤️ 

• Anonym (Stina)
    Anonym (Hanna) skrev 2025-05-07 14:12:45 följande:

Så kul läsning! Grattis ❤️ 

Vecka 5+0 som du var i när du gjorde VUL i fredags är vääääldigt tidigt och det är vanligt att inte se något då, tänkte skriva det innan jag såg ditt svar nu. 

Tack snälla ❤️ 

Kändes som jag lusläste helst internet och att alla i princip kunde se något på ultraljud då 😅 så här i efterhand skulle jag lyssnat på läkaren och inte grävt ner mig så i det!! 
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Vul) skrev 2025-05-07 17:10:05 följande:

Men vad kul att läsa! Grattis ❤️ 

Tack snälla du 🥰 
  • Anonym (Hm)

Men heja!!! stort grattis!! Så hoppet var inte ute 😌 så fint att läsa. Jag är så glad för din skull. ♥️♥️ tack för att du tog dig tid att uppdatera. Jag väntade faktiskt på det!
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-07 23:38:37 följande:
    Men heja!!! stort grattis!! Så hoppet var inte ute 😌 så fint att läsa. Jag är så glad för din skull. ♥️♥️ tack för att du tog dig tid att uppdatera. Jag väntade faktiskt på det!
    Tack snälla du 🥰❤️ Nu ska jag låta mig själv njuta av detta och så får vi se helt enkelt vad nästa ultraljud visar!! Och inte googla sönder mig själv för minsta lilla framöver 😅
Svar på tråden Ingen hinnsäck 5+0