Inlägg från: Anonym (Vul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vul)

Ingen hinnsäck 5+0

Gjorde ett VUL när jag trodde jag var i vecka 7. Syntes absolut ingenting förutom en förtjockad slemhinna. Läkaren var övertygad om utomkveds eller missfall. Fick även 3+ på clearblue under den veckan. Var på ultraljud efter ultraljud då jag blödde och dom var oroliga över utomkveds somsagt, en vecka senare syntes det en hinnsäck och gulekropp. Blev flyttad nästan 17 dagar bakåt och det förklarade saken för min del. 

Jag hade bett om blodprov för att följa HCG och ett till ultraljud snart. 

Hoppas verkligen att det bara är för tidigt för att se nånting för dig

• Anonym (Vul)
    Anonym (Stina) skrev 2025-05-07 13:57:28 följande:

Jag är i total chock!! Varit på ultraljud nu och läkaren kunde se en hinmsäck och en liten grå blubb/klump i nedre hörnet av säcken 🥰 Han sa att allt såg ut att vara helt i tid med från när jag gjorde insättningen (i söndags var det 3 veckor sen de satte tillbaka ägget) 

Jag var inte ens nervös inför ultraljudet för jag var så otroligt säker på att de inte skulle finnas något. Det känna som jag varit med om ett mirakel nästan 😅 

Det är lite märkligt att hon i fredags såg någonting! Jag har haft massa vätska i magen och väldigt svullna äggstockar, så kanske de gjorde att säcken gömde sig!? Sen kollade hon inte speciellt länge heller utan var mer intresserad av vätskan. 

Men skit samma!! En graviditet finns där och ska då tydligen vara i helt rätt storlek just nu ❤️ 

Men vad kul att läsa! Grattis ❤️ 

Svar på tråden Ingen hinnsäck 5+0