Anonym (S) skrev 2025-05-03 03:42:54 följande:
Vet män fort när de hittat den "rätte" ?
Min fästman har sagt att redan första gången han såg mig så visste han att jag kommer bli hans fru. Han berättade även att han kände sig säker med mig. Nu planerar vi bröllop och allt har gått fort sedan första gången vi sågs.
Någon som varit i samma sits? Och går det "fort" när män väl vet att de hittat den rätte? Alltså att de inte drar ut på det.
Finns nog inget svar på det. Det är väll kämparglöden åt båda håll som avgör.
Jag har befunnit mig i en tidigare relation där jag kände efter flera år att min ex partner var den rätta för mig, min livspartner. Sen så fakta men säkert så för den ur, och jag är helt medveten om att det var för att jag slutade kämpa romantisk.
Sen har jag i andra relationer könt tidigt att även om jag älskar min partner, så har jag känt att dom inte är för livet, och ändå stannat i flera år.
Jag tror man måste ha självinsikt och även medvetenheten om att man måste offra sitt ego åt båda håll här och där för att klyftan mellan partnerna inte ska bli stora nog att romansen flagnar. Det är ju den som sakta för ur, inte sttraktionen. Man tycker ku inte ens partner är det sexigaste som finns och sen inte attraheras. Romansen är pelaren, i kärleken.
Där är väll jag själv nu också. Viljan till romansen är svår att bilka ta tag i från mitt håll, och jag känner igen den känslan. Trots st han fortsätter att hålla den vid liv. dagligen. Därför man säger att det krävs två för att dansa tango.
Och därför är faktiskt slutsatsen säshg du aldrig riktigt kan veta.